עמוד:50

32 : עמוד בס פר חוקרי ם אתפ עילות עם המורה ב המסודרים 02רצף המספרי ם עד בשורה העל יונה : בשתי שורות ובשורה , אי-זוגייםמספרים אף . התחתו נה מספרים זוגיים שה תלמידים לא למדו את המושג ה ם יודע ים שיש , "אי-ז וגימספר" מספרים שאפשר להפריד לשני ) בש ורה השנייה ( חלקים ש ווים בשורה ( וכאלה שא י אפשר ) . הראשונה תשובות אפשריות לשאלות בדיון בשור ה ה ירוקה המספרי ם• . זוגיים בכל אחת מהשור ות המספרים • . 2מ ופ יעים בקפיצ ות של כל זוג של מספרים זה ( בכל טור• מופיעים מספרים ) מ על זה . עוקב ים , אם ממשיכ ים לחקור א ת הטבלה אפשר למצוא דברים מעני ינים : למשל , נוספים 3כל מספר ירוק גדול ב-• מהמספר הכת ום שנמ צא וקטן , באלכסון ממנו משמאל מ המספר הנמצא באלכסון 1ב- . ממנו מימין בכל רביעייה של מספרים • שניים כתומים ושניים ( סמוכים . סכומי האלכסונים שווים ) ירוקים , לאחר שמסיימ ים לדון בטבלה . 21עוברים לפעילו ת התלמידים מחפשים תרגילים המתאימים לדרישות 12 פעילותב כדאי להציע לתלמידים לנסות תרגילים ש ונים ( וטעייהבדרך של ניסו י דרך החיפוש הם מגלים שמצבים מסוימי ם אינם ) . על דף טיוטה ואילו בסעיפים האחרים יש א פשרויות ) הו-ד , בסעיפים ( אפשריים ) . וו-ג , סעיפים א ( רבו ת ה תלמידים מנסים להסביר מדוע בחלק מה מקרים לא הצל יחודיוןב אולם הם , אי-זוגילא מצופה מהם להשתמש במושג . לכתוב תרג יל בהחלט יכולים לראות שאי אפשר ליצור תרגיל ששני המחוברי ם בו בשל ב . למשל , זוגיים וה תוצאה היא מספר ה מתאים לשורה הראשונה 8 + 9 = 17 . זה אין לצפו ת מהתלמידים להבין מדוע זה כך 7 + 10 = 17 כתום ירוק 50 מדריך למורה | חיבור וחיסור עד 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר