עמוד:90

5 המבנה העשרוני | מבוא שים בהוראת הפרקגד ספרת""ספרת היחידות" ו , ספרתי"-דוהמושגים "מספרלומדים את בפרק • סדראת בכתיבת המספרים ומחליפים העשרות" . יש תלמידים המתבלבלים בהתאםם על ידי אמירת המספר בקול וכתיבתו הלסייע לאפשרהספרות . לספרות הנשמעות משמאל לימין . דרך זו מסייעת במספרים מהעשרת השלישית ומעלה . ממספרים שונים . אפשרואחורהקדימהקפיצותבפהבעלספירהתרגללחשוב • . במידת הצורךלהיעזר בלוח המאה המחיק המבנה ההבנה של לביסוס חשוב עשרתמשטחיבהשימוש במשטחי יחידה ו • עודד את מומלץ לייצוג כמותי של ערך זה . של ערך הספרה ושל , העשרוני בפרקרים ובפתרון תרגילים . פסשל מהתלמידים להיעזר בהם בפירוק והרכבה כדי לבסס את ההבנה שכל העשרתזה משתמשים בצידם המחולק של משטחי גם בהבנת עקרון פרק הבאיסייעו במשטחים אלה יחידות . 01עשרת שווה בדיוק ההמרה . את למשל, מספר . השונים לאותו יםייצוגשלאפשרויות יציעותלמידיםחשוב שה • אויחידות 3ו-עשרות 2בעזרת,יחידות 32בעזרתאפשר לייצג 32המספר הייצוג היעיל ביותר של מספר על פי ,זאתעםיחידות . 21-בעזרת עשרת אחת ו . זה שיש בו את מספר היחידות הקטן ביותרהמבנה העשרוני הוא בפתרון בעיות מילוליות כדאי לחזור עם התלמידים על סימון השלם בבעיה • המחיקה מומלץ להיעזר בתבנית וכתיבת התרגיל המתאים . בבעיות השוואה . השוואהלבעיות מאמרים מומלצים לקריאה בניה מלמטה ( ? A bottom - up hundred chart . ) 2017 ( . ופלטשר, ג . מ . 'וויליאמס, ג-ביי . מרכז מורים ארצי למתמטיקה בחינוךתורגם על ידי צוות . ) למעלה של לוח המאה 90 המבנה העשרוני | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר