|
|
עמוד:89
4 המבנה העשרוני | מבוא אומדן לצורך בפריטים מסביבתם הטבעית של התלמידיםהשתמשמומלץ לכןכמו , חומרים מן פקקים, כפתורים, אבנים, קוביות, מדבקות : 001עדואסטרטגיות מנייה . ועודהטבע מעבדות ,לחקור את לוח המאהמאפשרתהמעבדה – מספריםלוח המעבדת • ,קודםמספר כגון,ומושגים מתמטיים שוניםהמספריםרצףאתלהמחיש תרגול מספרים במיליםזוגיים,-מספרים זוגיים ואי,לביןביןמספרים, מספר עוקב . ועוד העשרוני של במעבדה זו אפשר להמחיש את המבנה – משטחי עשרמעבדת • בעזרת משטחים המייצגים יחידות, עשרות ומאות . אפשר 000,1מספרים עד . להמיר עשרות ביחידות ומאות בעשרות מעבדה זו מיועדת לסייע בהבנת – חיבור וחיסור – מעבדת משטחי עשר • עמוד לתרגילי במעבדה ישחיבור והחיסור בעזרת המבנה העשרוני . הפעולות לכתוב תרגיל, לייצג את השלם ואת החלקים אפשר חיבור ועמוד לתרגילי חיסור . תרגילים שונים . ר במשטחים, להמיר במידת הצורך ולפתו במעבדה זו אפשר לבחור את טווח המספרים על – מעבדת ישר המספרים • , להדגים קפיצות בגדלים שונים ולהציג אותםולהסתיר הישר, להציג מספרים המעבדה מתאימה לנושא רצף . הארנב וקני הקנגורוארנימיקומים שונים בעזרת . 001עד 0המספרים ופעולות מ- מענה לשונות בפרק זה ניתן מענה לשונות הלומדים בכמה דרכים : המדגימים ,ומעבדותםמשטחיכמו,םיים ודיגיטליישימוש באמצעי המחשה פיז • ואת ההיבט של את ההיבט הכמותי בהתאם למבנה העשרוני ( עשרות ויחידות ) ערך המקום . ת הלמידה ולתת מענה יויונועדו להעצים את חש"יהובשביל החו"פעילויות • למידה שונים . תלסגנונו המזמנים אפשרויות פתרון שונות, מיצוי פעילויות אתגר וסעיפי "משלכם" • וחיפוש פתוח . אפשרויות כדאינותנות מענה לתלמידים מתקדמים . הפעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק • רק ברצףלהשלימןולא,הלמידהבמהלךהמתאימותלפעילויותאותםלהפנות בקבוצותאובמליאהמתמטילשיחגםלשמשיכולותאלהעילויותפ . הפרק בסוף . קטנות 89 המבנה העשרוני | מבוא
|

|