|
|
עמוד:20
4 | מבוא 02חיבור וחיסור עד לפתור בעיות מילוליות על סמך מה שלמדו : הם קוראים את ממשיכים התלמידים • חלקים או שלם, ולאחרהמייצגיםהטקסט הנתון ולומדים לזהות את המרכיבים תרגיל מתאים ותשובה המורכבת לכתוב מכן הם פותרים את הבעיה . יש להקפיד ממספר ומשם הקבוצה . יהיו תלמידים שיפתרו את הבעיה בעל פה . מובן שהם יכולים לעשות זאת, ואולם חשוב שהם יתאמנו בכתיבה נכונה של תרגיל מתאים . נכון את הבעיה המילולית שקראו ולהתאים לה תרגיל לא להבין לאילדים עשויים • . כמה גולות גולות 2כעת נשארו לו לו, ומהגולות שהיו 5נכון . לדוגמה : דני הפסיד אך ילדים 2, + 5 = 7חיבור ההתרגיל המתאים הוא תרגיל ? היו לו בהתחלה שמתאימה הפסידעשויים להתאים תרגיל חיסור מכיוון שאולי הסיקו מהמילה במקרה כזה השאלה היא על הקבוצה המתארת את השלם . ואולםפעולת חיסור, נויביים ? כשהתלמידיותר היה גדול גולות בהתחלההמספר לשאול : האם אפשר אינושתרגיל חיסורנו, יש סיכוי שיבימספר הגולות היה גדול יותרשבהתחלה חשוב שהתלמידים ילמדו שאין יותר . כי התוצאה תהיה קטנהמתאים לבעיה, להסתמך רק על מילים מסוימות בטקסט, אלא יש לשים לב לתוכן הבעיה כולה ולקשר בין שלוש הקבוצות הרלוונטיות המתוארות בה . בעיות מילוליות מסוג לראשונה דיםמ והתלמידים לבפרק זה • הןבשבעיות השוואההם לומדים בשלב הראשון . בעיות השוואה יש למצוא את ההפרש בין שתי קבוצות נתונות או בין שני ןבהשילמדו גם בעיות השוואההם ספרים הבאים ב . מספרים . ויש למצוא את הקבוצה האחרתנתונים, ההפרש ואחת הקבוצות שוואה בעיות ההמחיקה לבתבנית מומלץ להשתמשבעיות השוואה ירתבפת עליו מסומנים מקומות ש,ישר מספרים ריקהתבנית מורכבת מ . מהחוברת המלווה בהתאם למיקום על הישר, המספר הימני גדול יותר מהמספר : של שני מספרים . השמאלי . הטווח בין שני המספרים מציין את ההפרש ביניהם בין הטקסט לביטוי המתמטי : ים בשלב המעברלתלמידיכולה לעזורהתבנית המרכיבים השונים ואת תפקידה של כל קבוצה בבעיה, הם תלאחר שזיהו א לחשב את גודלה של אחת והתרגיל שבעזרתו יוכליכולים לעבור למציאת הקבוצות או את ההפרש בין שתי הקבוצות . מאמר מומלץ לקריאה . 22ליוןיג,0002מספר חזק . '"רכבת השוויונות" בכיתה ב ) . 2012 ( קלוז'ני, ח . 20 חיבור וחיסור עד 20 | מבוא
|

|