עמוד:59

20 : עמוד בספר התלמיד ים צריכים 31פעילותב ליצור מארבעה מספרים נתונים . משוואה של שני תרגילי חיבור אפשר לה ציע להם להיעזר בכרטיסי המספרים מנספח ה ובתבנית המאזניים 422בעמוד לנסות , 522מנספח ו בעמוד לה תאים תרגילים ולה עתיק את . המשוואה שיצרו לספר ייתכן שמס עיף לסעיף יגלו ה תלמידים את החוקיות שי וצרת ככל שמחובר אחד קטן : את הש וויון המח ובר השנ י צריך להיות , יותר . ול הפך , גדול יותר : לדוגמה תלמידים הזקוקים לכך יוכלו להיעזר בעצמים המייצגים את , "ציור בקיצור"המספרים או ב שבהם קל לראות שהכמות ולכ ן , הכוללת לא השתנתה . הסכ ומים נשארים שווים כתב סתרים התלמיד ים 41פעילותב משלימים לראשונה את ערכו של העיגול הצהוב הנמצא . בראש המובייל היא להגיעהדיוןמטרת למסקנה ש ערך העיגול הצהוב הוא סכ ום הערכים של כל . הצורות התלויות על המובייל 41 8 + 3 = 7 + 4 ? מה עוד מספרים על Iםיינזאמה הצעה לפעילות מקדימה ותבנית מאזניים 422כרטיסי מספרים מנספח ה בעמ וד : ציוד לכל זוג תלמידים 522מנספח ו בעמוד : הוראות מ תחלקים לזוגות ומפזרי ם את הכרטיסים חשופים על• . השולחן מחפש , 01בכל תור אחד מבני הזוג בוחר מספר הגדול מ-• שני זוגו ת כרטיסים שסכום המספרים עליהם שווה למספר . שב חר ומניח אותו בשני צידי תבנית המאזניים ה תלמיד , אם הוא נכון . בן הזוג בודק את השוויון שנוצר• מחזירים , אם לא . שמילא את התבנית לוקח את הכרטיסים . את הכרט יסים לשולחן או כשאי אפשר יותר , המשחק מסתיים כשהכר טיסים נגמרים• . למצוא שני זוגות מספרי ם בעלי אותו הסכום . מי שצבר כרטיסים רבים יותר הוא המ נצח 59 מדריך למורה | חיבור וחיסור עד 20

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר