עמוד:77

77 ! בשעה טובה | 5פרק . ונדבר על הכנות לחג , ביחידה זו נקרא סיפור עם : נושא ? מה יש ביחידה • ? איך מתכוננים לחג : שיחה • סיפור עם : קריאה • היכרות עם תכונות אופי • הבנת מסר הסיפור והבעת דעה אישית : כתיבה • כינוי שייכות חבור – ! בואו ניזכרפינת • תיאור דמות : הבעה בעל-פה ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאורי ביצוע • מסוגלים להבין תיאורים של : קריאה מעמיקה של טקסט סיפורי – הבנת הנקרא : קליטה ז וויות ראייה ואירועים המבוטאים באופן מפורש ובאופן משתמע , רגשות , חוויות , מקומות וכן מסוגלים לעקוב אחר התרחשות , ) כגון סיפור עם ( יום-יומיתבטקסטים כתובים בשפה . בטקסטים מגוונים ) רצף אירועים ( • מסוגלים להאזין לסיפור או לקרוא חלק : זיהוי רמזים והיסק – אסטרטגיות קליטה : קליטה . ממנו ולנבא את המשכו • . מסוגלים לתאר אירועים אמיתיים ודמיוניים : תיאור – מונולוג רציף : הפקה דבורה • מסוגלים להשתמש במגוון : דיוק בדקדוק – בקיאות לשונית : כשירויות לשון תקשורתיות . של תבניות לשון ומבנים המתאימים לרמתם • מסוגלים להבחין בהבדלים בינם : חברתיות-לשוניותכשירויות : כשירויות לשון תקשורתיות . בערכים ובאמונות , בעמדות , לבין קהילת דוברי שפה היעד המתבטאים במנהגים נדיב , קמצן , לכבס – כיבס , בשר , גיסה , להתכונן – התכונ ן : אוצר מילים : טיפים ורעיונות אפשר . במסך זה בודקים איך מתכוננים לחגים דרך תמונות ושיתוף אישי בחוויות : 1מסך . להזמין תלמידים לשתף בתמונות שלהם מתכוננים לחגים או לימים מיוחדים כדאי לסכם עם , לאחר מענה על השאלות . במסך זה חוזרים על מאפייני סיפורי העם : 3מסך עוסקת 3שאלה " ) . שני ציירים ( " 3התלמידים מהם המאפיינים של סיפורי עם שנלמדו בפרק תוך שימוש , מומלץ לבקש מהתלמידים לכתוב פסקת השוואה – בהשוואה בין שתי הגיסות . במילות קישור המביעות דמיון וניגוד 4שכבר נלמדו בפרקםַםְםָןכדאי לחזור על תכונות בתבנית . עוסקים בתכונות אופי 4בשאלה . שכחן , כעסן , סלחן , דברן : ולהוסיף תכונות נוספות כמו , ) פחדן , עקשן : כגון ( כך אפשר . מדבר הרבה – " ? מה עושה דברן : " אפשר לשאול את התלמידים שאלות כמו . לחבר בין משמעות התכונה לבין אותיות השורש סיפור עם – ! יהיה – מה שלא היה : 2יחידה 77 פרק 5 | בשעה טובה !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר