|
|
עמוד:69
69 ! לא ייאמן | 4פרק " . טרנדים ברשת"בנושא ) עימות ( דיבייטהיחידה מתרגלת עברית דבורה באמצעות : נושא ? מה יש ביחידה • " . טרנדים"האזנה לשיחה בנושא • . דיבייטוכיצד עורכיםדיבייטהמחשה המסבירה מהו • " ? בעד או נגד – טרנדים ברשתות החברתיות"בנושאלדיבייטמתכוננים : עבודה בקבוצות • . בקבוצה או בכיתההדיבייטהצגת : הבעה בעל-פה ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להציג שני צדדים של סוגיה עכשווית : הצגת טיעון – רציףמונולג : הפקה דבורה ) . נגד – בעד , שלילה – חיוב , חסרונות – כג ון יתרונות ( • לשקול ולתרגל אפשרויות הבעה שונות על , מסוגלים לתכנן – תכנון : אסטרטגיות הפקה . סמך הרפרטואר הלשוני והסמנטי שלהם בהתאם לנסיבות השיח • מסוגלים להשתתף באופן פעיל בדיו ן בנושאים – דיון פורמלי : דבורהאינטראקצייה ולעקוב אחר הצגת טיעון ואחר מהלך דיון , מוכרים שיש בהם חילופי מידע עובדתי . במידת הצורך ניתנת הזדמנות להבהרה . המועברים בשפה בהירה עברית דבורה – בואו נדבר על טרנדים ב רשת : 11יחידה • מסוגלים להתמיד בדיבורם באופן מובן למרות השהיות – שטף : כשירויות פרגמטיות במיוחד בהפקה חופשית , לצורך בחירה של אוצר מילים ומבנים לשוניים מתאימים . וממושכת • מסוגלים לפתח טיעון שאפשר לעקוב אחריו רוב – מבנה רטורי : כשירויות פרגמטיות . הזמן ללא קושי לייצג – ייצג , טרנד , דיבייט : אוצר מילים : טיפים ורעיונות • , בדומה לטקסט טיעון . ומתנסים בו ) עימות ( דיבייטביחידה זו התלמידים נחשפים למושג , עם זאת . השלבים והמבנה מוכרים לתלמידים . דורש הצגת טענה וביסוס שלההדיבייט לפיכך הוא דורש התייחסות מיידית לטענות של , הוא דיון המתרחש לפי תורהדיבייט . הקבוצה הנגדית • ולכן חשוב לתת לכל , בקבוצות היא המשימה המרכזית ביחידה זוהדיבייטהכנת : 3מסך בקבוצות קטנות או ב ין שתיהדיבייטאפשר לערוך את . קבוצה מספיק זמן לעבוד על הכנתו אפשרות . התלמידים הצופים יכר יעו איזו קבוצה הצליחה לשכנע אותם . קבוצות מול הכיתה . בפני כיתה אחרתהדיבייטנוספת היא להציג את • מומלץ . עמידה מול קהל ויכולת שכנוע , מחזק מיומנ ויות חשובות כמו ביסוס טיעוןהדיבייט אפשר גם להפוך אותם לאירוע משמעותי בבית . נוספים בנושאים אחריםדיבייטיםלערוך . הספר ולהזמין אליהם הורים או להציג בפני השכבה וכדומה 69 פרק 4 | לא ייאמן !
|

|