|
|
עמוד:94
94 סוגרים שנה | 6פרק . התפעל ונפעל : ביחידה זו נחזור על נטיית בניינים שנלמדו השנה : נושא ? מה יש ביחידה • פעלים עם שורש זהה ובניין שונה : משחק • בניין התפעל – ! בואו ניזכרפינת • תרגול באמצעות מודעה על עבודה לקיץ • בניין נפעל – ! בואו ניזכרפינת • תרגול באמצעות מודעה על התנדבות לקיץ • נפעל והפעיל , משחק זיהוי פעלים בבניינים התפעל • הפקת משפטים לפעלים – סיכום ותחרות בין קבוצות ) : CEFR לפי ה- ( פעילויות שפה ותיאור י ביצוע • מסוגלים להבין טקסטים – קריאה מעמיקה של טקסט מידע : הבנת הנקרא – קליטה . הסבר ותיאור קצר , זעירים הכוללים מידע • להשתמש באופןמסוגלים : דיוק בדקדוק – בקיאות לשונית : כשירויות לשון תקשורתיות מדויק במגוון של תבניות לשון ומבנים המתאימים לרמת התלמידים וקשורים למצבים . מסוגלים להגות מילים באופן מובן ומדויק : הגייה – בקיאות פונולוגית . צפו יים או מוכרים ) . כגון משקלי השם והפועל ( ייתכנו אי דיוקים במילים ובמבנים לא מוכרים : טיפים ורעיונות כאשר השורש זהה אך הבנ יין , במסך זה התלמידים נדרשים להתאים תמונה לפ ועל : 1מסך זאת הזדמנות להזכיר לתלמידים שאותו שורש יכול להופיע בבנ יינים שונים ולקבל . שונה . משמעות שונה בניין התפעל : במסכים אלו מתומצתים הכללים של הבניינים שנלמדו השנה : 3ומסך 2מסך במסכים אלה . שימו לב ללשוניות העוברות בין הזמנים השונים בנט יית הפעלים . ובניין נפעל . דרך השלמת פעלים במודעת חיפוש עבודה או התנדבות לקיץ , כל בניין מתורגל בנפרד לשון – זוכרים בניינים : 3יחידה . זאת הזדמנות לדבר עם התלמידים על מודעות דרושים ולעסוק במבנה של מודעות בכל מסך צריך לפוצץ בלונים עם . במסך זה התלמידים משחקים במשחק הבלונים : 4מסך . 1 : כדאי להזכיר לתלמידים את שתי הדרכים למציאת הבניין של פועל . פעלים בבניין מסוים מטים את . 2 . שמים לב לאותיות התחיליות שנוספות לפועל בזמנ ים השונים בבניין המסוים . הפועל בזמן עבר יחיד כל קבוצה בתורה צריכה לומר משפט . במסך זה מחלקים את הכיתה לשתי קבוצות : 5מסך . X א ו V ה אם המשפט נכון או לא נכון בסימון / המורה מחליט . עם פועל מסוים 94 פרק 6 | סוגרים שנה
|

|