עמוד:89

89 מ צ י ג י ם ת ו פ ע ה ו ח ו ק ר י ם א ו ת ה פ ר ק 2 : א נ ר ג י ה – מ ע ר י ח ו ם תוצאות : ציירו במחברת את תוצאות הניסוי . א . תארו מה קרה למים שבמכל בעקבות החימום . . האם הניסוי עונה על שאלת החקר הבאה : מה הקשר בין ג . טמפרטורת המים החמים שבכוס למהירות תנועת הנוזל שבמכל ? נמקו את תשובתכם . 4 . מסקנות וסיכום : העתיקו למחברת והשלימו את המסקנה העולה מהניסוי . א . היעזרו במילים : לעלות | האדומים | הקרים | זרמי ערבול | הסעת חום | צפופים | הכחולים | מתחממים חימום המים גורם להם להיות פחות , והם עולים וצפים מעל המים . המקום שלהם מתפנה, ותופסים אותו המים . בהמשך גם המים הכחולים על ידי מקור החום ומתחילים . כך נוצרים . לתופעה הזו שבה חום עובר באמצעות תנועה של חומר חם ממקום למקום קוראים . לפניכם איור של הסעת חום במעטפת כדור הארץ . התאימו לכל עיגול בתרשים את . המשפט המתאר אותו . החום הרב שבגלעין מחמם את המגמה . 1 שנמצאת במעטפת . המגמה מתחממת ועולה כלפי מעלה . . 2 כשהמגמה מתקררת היא יורדת חזרה למטה . . 3 כך נוצרים זרמי הערבול במעטפת . . 4 זרמי הערבול מניעים את הלוחות הטקטוניים . 5 שמעל . הניסוי הדגים תהליך שמתרחש בתוך כדור הארץ . ג . היעזרו באיור וציינו מה מייצג כל מרכיב בניסוי : המים שבמכל מייצגים את . כוס המים החמים מייצגת את . תנועת צבעי המאכל מייצגת את . ד ק ר ו ם מ ע ט פ ת א ה ג ב מסבירים את התופעה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר