עמוד:113

113 פ ר ק 2 : ה ת א מ צ י ג י ם ת ו פ ע ה ו ח ו ק ר י ם א ו ת ה חלק א : האם לסנדלית יש כושר תנועה ? ( 15 : 2 - 00 : 3 בסרטון חיי הסנדלית ) הכינו תכשיר סנדליות, צפו בו מבעד למיקרוסקופ וענו על השאלות . . טפטפו באמצעות טפי שתי טיפות של מתיל - צלולוז על זכוכית נושאת . באמצעות טפי חדש, הוסיפו טיפה מתרבית הסנדליות . . 2 כסו בזהירות בזכוכית מכסה, וספגו את עודפי הנוזלים משולי הזכוכית . . 3 הניחו את התכשיר על שולחן המיקרוסקופ, צפו בו בהגדלה הקטנה ואחר כך בבינונית . . 4 זַהו את חלקי הסנדלית : ריסים ( דמויי שערות ) וקרום המקיפים את גופה, שקע הפה . משימה 4 | חקר הסנדלית בעקבות הצפייה בסרטון הכירו את הסנדלית , חקרו את הסנדלית בעצמכם . אם אין באפשרותכם לצפות בסנדליות חיות, תוכלו לצפות בסרטון חיי הסנדלית . מטרות הפעילות : לצפות בסנדלית ( יצור חד - תאי ) מבעד למיקרוסקופ, להכיר את המבנה שלה ולזהות את מאפייני החיים : תנועה, הזנה ותגובה לגירויים . קרום שקע הפה ריסים גרעין 5 . האם הבחנתם בתנועה כלשהי של הסנדלית ? תארו אותה . 6 . התבוננו באיור הסנדלית – איזה מבנה מסייע לה לנוע ? ציוד וחומרים : מיקרוסקופ אור, זכוכיות נושאות, זכוכיות מכסות, תמיסת מתיל - צלולוז, תרבית סנדליות תרבית שמרים צבועים בקונגו אדום, מים מזוקקים, תמיסת מלח מרוכזת, נייר סופג, 5 טפי – שימו לב, לכל נוזל השתמשו בטפי משלו . אין להשתמש באותו הטפי לנוזלים שונים !

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר