עמוד:48

פ ר ק 5 : ה ר כ ה א ו ו י ר ו ש י נ ו י ה א ק ל י ם משימה 4 | הפקה וזיהוי של חמצן בעקבות ההתנסות והצפייה בסרטון הפקת חמצן , בצעו את הניסוי וענו על השאלות . הניסוי יתבצע בהדגמת המורה . מטרת ההתנסות : להכיר את תכונות החמצן ולזהות אותו . ציוד וחומרים : חצובה עם מבחנה מקובעת אליה . בתוך המבחנה 2 גרם אשלגן על - מנגנטי ( קאלי ) , ומבחנה עם פקק שאליו מחוברת צינורית גומי . קערה גדולה עם מים שבתוכה בקבוק ארלנמאייר הפוך מלא במים ( לאיסוף הגז ) , גפרורים, קיסמים, משקפי מגן . מהלך ההתנסות ותוצאות : הדליקו את המבער וחממו את תערובת החומרים שבמבחנה . א . הכניסו את קצה הצינורית המחוברת לפקק לבקבוק הארלנמאייר שבמים . . תארו שתי תופעות שהתרחשו בבקבוק שהיה באמבט המים בעקבות חימום הקאלי . ג . מדוע המים התרוקנו מהבקבוק ומה יש בו כעת ? ד . הכניסו קיסם עומם לבקבוק . מה קורה ? מדוע ? ה . הכניסו שוב את הקיסם העומם . מה קורה כעת ? מדוע ? ו . מסקנות : אילו תכונות של הגז חמצן גיליתם בהתנסות ? א . השלימו בטבלת סיכום תכונות הגזים שבמשימה 6 את שורת המידע על הגז חמצן . . 48

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר