|
|
עמוד:141
ב . פֵּרוּק וְהַרְכָּבָה שֶׁל מְשֻׁלָשִׁים הַרְכִּיבוּ מֵחֶלְקֵי הַטַנְגְרָם אֶת הַמְצֻלָעִים הָאֵלֶה . סַמְנוּ אֵיךְ הִרְכַּבְתֶם 7 . וְכִתְבוּ בְּתוֹךְ כָּל חֵלֶק אֶת הַמִסְפָּר שֶׁלוֹ . מבקשים מהתלמידים לגזור את חלקי הטנגרם מעמוד 159 . • מאילו מצולעים הטנגרם מורכב ? • במה המשולשים בטנגרם דומים ובמה הם שונים ? • אילו מצולעים בטנגרם הם סימטריים ? • הציעו דרכים שונות למיין את המצולעים בטנגרם . דִיוּן : דִיוּן הֵי, אֲנִי חוֹשֵׁב שֶׁאֲנַחְנוּ קְרוֹבֵי מִשְׁפָּחָה ! בא טַנְגְרָם הוּא מִשְׂחָק סִינִי עַתִיק, שֶׁבּוֹ מַרְכִּיבִים דְגָמִים שׁוֹנִים בְּעֶזְרַת שֶׁבַע צוּרוֹת גֵאוֹמֶטְרִיוֹת הַמִתְקַבְּלוֹת מֵחִתוּךְ שֶׁל רִבּוּעַ . בפעילות עם המורה משתמשים בחלקי הטנגרם . יש לשמור אותם לפעילויות נוספות בהמשך . עִם הַמוֹרה 141
|

|