|
|
עמוד:96
מָרְדְכַי מִפִּנַת הַחַי מַחֲזִיר אֶת הַתַרְנְגוֹל לַלוּל . 13 . פִּתְרוּ וְהִתְקַדְמוּ לְפִי הַמַסְלוּל כָּךְ שֶׁכָּל תוֹצָאָה תִהְיֶה הַמִסְפָּר הָרִאשׁוֹן בַּתַרְגִיל הַבָּא . בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : הַאִם קִבַּלְתֶם בַּתַרְגִיל הָאַחֲרוֹן אֶת הַתוֹצָאָה 99 ? עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת 52 + 63 עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת + 64 עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת + 43 עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת - 53 עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת + 61 קַלְפִּי עֲשָׂרוֹתיְחִידוֹת - 32 דֻגְמָה בְּרַחֲבַת הַהַצְבָּעָה מָכְרוּ בְּדוּכַן הַמָזוֹן 24 14 . קְרוּאָסוֹנִים, 16 בּוּרֵקָסִים וְ- 28 בֵּיְגְלִים . כַּמָה מַאֲפִים נִמְכְּרוּ בְּסַךְ הַכֹּל ? תְשׁוּבָה : תַרְגִיל : דומינו חיבור וחיסור ציוד : אבני דומינו הוראות : התלמידים בונים תרגיל חיבור עם המרה ותרגיל חיסור עם המרה במאונך בעזרת אבני הדומינו : • מניחים שתי אבני דומינו זו מתחת לזו לרוחב, כך שהמספר הימני הוא ספרת היחידות והשמאלי הוא ספרת העשרות . כשהתלמידים בוחרים את האבנים לתרגיל חיבור, חשוב שישימו לב שספרת היחידות של התוצאה יכולה להיות רק מספר בין 0 ל- 6 . • מחפשים אבן דומינו המתאימה לתוצאת התרגיל . בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה ג . חִסוּר בִּמְאֻנָךְ 9696
|

|