עמוד:13

דִיוּן : הסבירו את הדרך של כל אחד מהילדים . איזו דרך עדיפה לדעתכם ? דִיוּן אֶלְעָזָר בּוֹנֶה רַכֶּבֶת שֶׁיֵשׁ בָּה 15 חַלוֹנוֹת, 5 חַלוֹנוֹת בְּכָל קָרוֹן . מְנַחֵם, דָוִד, מֵאִיר וְאָבִי מְנַסִים לְחַשֵׁב כַּמָה קְרוֹנוֹת יִהְיוּ בָּרַכֶּבֶת . הַשְׁלִימוּ אֶת הַתַבְנִית וּפִתְרוּ אֶת הַתַרְגִיל . 7 . קְרוֹנוֹת חַלוֹנוֹת בְּכָל קָרוֹן 5 חַלוֹנוֹת בְּסַךְ הַכֹּל 15 = 5 : 15 הִשְׁתַמַשְׁתִי בְּפִתְקִיוֹת בִּמְקוֹם קְרוֹנוֹת, וּבַ- 15 מִשְׁטְחֵי יְחִידָה בִּמְקוֹם חַלוֹנוֹת . סִדַרְתִי 5 יְחִידוֹת עַל כָּל פִּתְקִית עַד שֶׁנִגְמְרוּ הַיְחִידוֹת . קִבַּלְתִי 3 קְרוֹנוֹת : אֲנִי נֶעֱזַרְתִי בִּסְפִירָה בִּקְפִיצוֹת שֶׁל 5 : 15 , 10 , 5 יֵשׁ 3 מִסְפָּרִים בַּסִדְרָה שֶׁנוֹצְרָה, וְלָכֵן צְרִיכִים לִהְיוֹת 3 קְרוֹנוֹת . אֲנִי צִיַרְתִי "צִיוּר בְּקִצוּר" שֶׁל קְבוּצוֹת שָׁווֹת : צִיַרְתִי עִגוּל וּבְתוֹכוֹ אֶת הַמִסְפָּר 5 , וְהוֹסַפְתִי עוֹד עִגוּלִים עַד שֶׁהִגַעְתִי לַ- 15 . צִיַרְתִי 3 עִגוּלִים : אֲנִי יוֹדֵעַ שֶׁ- 15 = 3 5 , וְלָכֵן צְרִיכִים לִהְיוֹת 3 קְרוֹנוֹת . עִם הַמוֹרה א . חִלוּק – מְצִיאַת מִסְפַּר הַקְבוּצוֹת 1313

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר