|
עמוד:8
דִיוּן : כיצד נראית הרכבת שבניתם ? איך ידעתם כמה קרונות צריכים להיות בה ? דִיוּן כַּמָה קְרוֹנוֹת יֵשׁ בָּרַכֶּבֶת ? 3 . » הִשְׁתַמְשׁוּ בְּמִשְׁטְחֵי הַיְחִידָה מֵהַחוֹבֶרֶת הַמְלַוָה וּבְפִתְקִיוֹת וְהָכִינוּ רַכֶּבֶת הַמַתְאִימָה לַתַבְנִית . קְרוֹנוֹת חַלוֹנוֹת בְּכָל קָרוֹן 4 חַלוֹנוֹת בְּסַךְ הַכֹּל 20 » הַמְשִׁיכוּ אֶת הַצִיוּר לְפִי הָרַכֶּבֶת שֶׁהֲכַנְתֶם . » הַשְׁלִימוּ אֶת הַתַבְנִית שֶׁלְמַעְלָה . בפעילות עם המורה משתמשים במשטחי יחידה . יש לשמור אותם לפעילויות נוספות בהמשך הפרק הזה ובפרק הבא . עִם הַמוֹרה בְּכָל קָרוֹן צָרִיךְ לִהְיוֹת אוֹתוֹ מִסְפָּר שֶׁל חַלוֹנוֹת . לְמַצָב שֶׁבּוֹ מְחַלְקִים כַּמוּת לִקְבוּצוֹת שָׁווֹת מַתְאִים תַרְגִיל חִלוּק . לְצִיוּן פְּעֻלַת הַחִלוּק מִשְׁתַמְשִׁים בַּסִימָן : . כָּךְ כּוֹתְבִים תַרְגִיל חִלוּק : 5 = 4 : 20 חַלוֹנוֹת חַלוֹנוֹת בְּסַךְהַכֹּלקְרוֹנוֹת בְּכָל קָרוֹן קוֹרְאִים אֶת הַתַרְגִיל כָּךְ : 20 לְחַלֵק לְ- 4 שָׁוֶה 5 . » כִּתְבוּ תַרְגִיל כֶּפֶל הַמַתְאִים לְרַכֶּבֶת זוֹ : = × א . חִלוּק – מְצִיאַת מִסְפַּר הַקְבוּצוֹת 88
|