|
|
עמוד:45
מִתְחוּ קַו מִכָּל תַרְגִיל אֶל הַסִדְרָה הַמַתְאִימָה לוֹ . 11 . = 4 : 20 = 2 : 18 = 5 : 30 12 9, 6, 3, 18 16, 14, 12, 10, 8, 6, 4, 2, 20 16, 12, 8, 4, 30 25, 20, 15, 10, 5, הַאִם נִשְׁאֲרָה סִדְרָה אַחַת שֶׁאֵין תַרְגִיל הַמַתְאִים לָה ? כִּתְבוּ תַרְגִיל חִלוּק מַתְאִים : בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : משחקים בכדור – משחק סדרות ציוד : כדור משחק הוראות : התלמידים עומדים במעגל . אומרים להם תרגיל חילוק, לדוגמה = 3 : 21 , וזורקים כדור לאחד התלמידים כדי שיתחיל את הסדרה המתאימה . כאן מחלקים ב- ,3 ולכן התלמיד אומר 3 וזורק את הכדור הלאה . התלמיד או התלמידה שתפסו את הכדור צריכים לומר את המספר הבא בסדרה ולזרוק את הכדור הלאה, כך עד שמגיעים למספר שמחלקים – 21 . שואלים : בכמה מסירות הגענו למספר 21 ? מה תוצאת התרגיל ? ממשיכים את המשחק עם תרגילים נוספים . תלמיד שהכדור נפל לו, או שלא ידע את המספר הבא בסדרה, או שהמשיך את הסדרה אחרי המספר שמחלקים – נפסל . המנצחים : התלמידים שנשארו אחרונים ולא נפסלו . בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה הצעה להרחבה לפעילות 11 : מבקשים מהתלמידים לכתוב תרגילים ג . פְּתִירַת תַרְגִילֵי חִלוּק 4545 וסדרות מתאימות משלהם במחברת .
|

|