|
|
עמוד:10
מענה לשונות וגיוון בדרכי ההוראה הכיתה ההטרוגנית מכילה תלמידים שונים ומגוונים, שיש להם דרכי למידה שונות ויכולות שונות בלמידה . ילדים שונים עשויים להיתקל בקשיים מסוג שונה, ועל המורה לאתר את הקושי ולקדם את התלמידים הללו באמצעות הוראה מותאמת מבחינת סוג ההוראה והתרגול . תלמידים מתקדמים זקוקים אף הם למענה מותאם, כדי למצות את זמן הלמידה . התוכנית קסם וחברים ב מתאימה למגוון תלמידים, הן מבחינת היצע דרכי הלמידה והן בהתייחסות לרמות שונות של תלמידים בכיתה . ביטוי לשונות זו נראה בכמה נקודות : בחירה : החוברות מציעות לתלמידים אפשרויות בחירה בשאלות ובמשימות, לפי עניין ויכולת . המורה יכולה לשייך את כל הפעילויות הדיגיטליות באופן דיפרנציאלי, בהתאם לרמת התלמידים . הגלריה בסביבה הדיגיטלית מאפשרת העשרה בתכנים מגוונים מעבר לתוכנית הלימודים, לפי בחירת התלמידים ובהתאם לזמנם הפנוי . עבודה בקצב אישי : המסלול "קוראים פה" בסביבה הדיגיטלית מאפשר תרגול עצמאי בהתאם לקצב אישי . הנגשה : הפעילויות הדיגיטליות מונגשות לתלמידים מבחינת עיצוב התכנים, הקריינות ופירושי המילים . המטרות מוצגות בבהירות למורה ולתלמידים . המענה לשונות תואם גם את עקרון הפרסונליות . פרסונליות בחינוך משמעה התאמה אישית של הלמידה ליכולותיו ולצרכיו של הפרט . יישום עקרון הפרסונליות מסייע להתמודד עם אתגר המציאות המשתנה ועם אתגר רלוונטיות החינוך . בנוסף, יישום העיקרון תואם את הפדגוגיה מוטת העתיד, שכן הוא מותאם לבני הדור הצעיר, החווים בפועל את מגמות העתיד בשגרת חייהם . הצעות לעבודה עם תלמידים בהתאם לעקרונות ההתאמה לשונות אפשר למצוא בפרק : "המלצות למהלכי הוראה-למידה" . 10 מדריך למורה – מבוא
|

|