עמוד:25

ב . תַרְגִיל כֶּפֶל – הַכָּרָה 2525 הַאִם לְתַרְגִיל הַחִבּוּר מַתְאִים תַרְגִיל כֶּפֶל ? 10 . . ✗ אִם כֵּן, כִּתְבוּ אוֹתוֹ . אִם לֹא, סַמְנוּ כפל בחצר בית הספר יוצאים לחצר בקבוצות של 3 – 4 תלמידים . כל קבוצה אוספת פריטים זהים : אבנים קטנות, עלים, ענפים קטנים, אצטרובלים ועוד, ויוצרת מצב כפל על ידי סידור הפריטים בקבוצות שוות . מבקשים מהתלמידים בכל קבוצה לתאר כמה קבוצות יש, כמה פריטים יש בכל קבוצה וכמה פריטים יש בסך הכול . לאחר מכן מבקשים מהם להתאים למצב תרגיל חיבור ותרגיל כפל . צַיְרוּ עוֹד דְגָלִים לְפִי הַדְגָם . 3 + 4 + 23 + 2 + 2 ג 10 + 1 ד 10 + 10 + 10 א 7 + 7 + 7 ב 3 + 4 ה 5 + 7 + 5 ו 1 + 1 + 1 + 1 דֻגְמָאוֹת בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה שָׁלוֹם הַבַּלָשׁ

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר