עמוד:90

ב . הַשְׁוָאַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 9090 מִי בֵּינֵינוּ ? הַקִיפוּ אֶת כָּל הַמִסְפָּרִים הַמַתְאִימִים . 16 . עִם הַמוֹרה • איך אפשר לדעת איזה מספר מתאים לכתוב ? דִיוּן : • האם יש יותר מאפשרות אחת ? דִיוּן בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : הַאִם הִקַפְתֶם שְׁלוֹשָׁה מִסְפָּרִים בְּכָל סְעִיף ? אֲנִי לֹא מְבִינָה . אֵיזֶה מִסְפָּר צָרִיךְ לִכְתֹב כָּאן ? מתרגלים בעזרת לוח המאה המחיק : מבקשים מהתלמידים לצבוע את כל המספרים בלוח הגדולים ממספר מסוים וקטנים ממספר אחר . חשוב לכתוב את ההשוואה על הלוח בעזרת הסימנים < , > . בפעילויות בעמוד זה כשמקריאים את הסימון הכפול ( גדול מ- וגם קטן מ- ) חשוב להציג לילדים גם את הקריאה ההפוכה כדי להצביע על הדו-כיווניות של הסימן . למשל בפעילות עם המורה להגיד שמשלימים מספר שהמספר 50 קטן ממנו והמספר 54 גדול ממנו . הפעילויות בעמודים 90 – 92 הן פעילויות העשרה, ואינן חובה לכלל תלמידי הכיתה . 54 > > 50 ג 44 > > 21 73 42 29 38 11 6020 ב 80 56 95 > > 65 91 19 10 60 21 73 א 100 > > 90 80 95 100 99 93 90

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר