|
עמוד:2
ל״היסטוריה" מ״הלכה" היהודים גורני יוסף וזו קרוא, ברוך הבוקר, העיתון עורך אל מכתב שלום גרשם שיגר 1959 באוגוסט לשונו : "חכמי תשובות את לקרוא כדי תשי״ט אב מג׳ הבוקר את קניתי נכבד, עורך זו . בסוגיה שלמדתי מה ולמדתי יהודי, הוא מי השאלה על למיניהם ישראל" בניגוד עומד כשהוא גם — ההלכה דין את לקבל ועלינו ברור הכל לכאורה, מצאתי ולא יחד . גם וגוייםיהודים של הציבורית ולהכרה לתודעה משווע ממש הבוקר של גיליון באותו מאשר זו ציבורית להכרה יותר נאה דוגמה ביוליסס יהודי גיבור בכותרת : ידיעה שלו ספרות" ב״טורי המביא ג׳ימס של "יוליסס" המפורסם הספר של בגיבורו הוא והמדובר המומחז, מחבר הכרת לפי "רק" יהודי הוא זה גיבור והרי בלום . ליאופולד ג׳ויס, ( לרבות הספר קוראי כל הכרת ולפי — האירית סביבתו הכרת לפי הספר, איננו גיליון באותו ישראל" "חכמי הכרת לפי אבל מטה ) . החתום הוא שהגיבור סוף, ועד מתחילה בספר, הובלט שכן ועיקר, כלל יהודי אחד כל זאת ובכל גמור . כגויוחי גמור כגוינתגדל גויה, ושל יהודי של בנו ) . 501 ב : , 1989 ( שלום, לעיל כנאמר ליהודי חושבו אשר הבעיה של מהותה על מצביעה דבר אל דבר צירוף של השלוס׳ית" "ההברקה ופרקי ישראל" "חכמי של התשובות קובץ באמצעות הקורא לפני להביא בא זה ספר הוא "מי שאלת כי עולה שלום גרשם של ממכתבו אותו . המקדימים והניתוח המחקר אפוא מדובר אין אומה ? או דת הם האם היהודים" : הם "מה בשאלה כרוכה יהודי" את המעסיקות וסוציולוגיות היסטוריות בשאלות אלא הדת מתחום בשאלות ורק אך מגמות ועד עשרה השמונה המאה בשלהי הצרפתיתהמהפכה מימי היהודית החברה השפעה נודעת המודרנית בחברה לשינויים בימינו . הטרנס-לאומיות הגלובליזציה תמורות במאוחר או במוקדם בה מחוללים והם היהודית החברה על מכרעת והפנימי . הכללי קיומיים, מעגלים בשני לכת מרחיקות
|
|