|
עמוד:1
עמוד 1 דבר פתח המחלוקת משיאיה לאחד הגיעה ישראל מדינת הקמת לאחר בלבד שנים עשר הרישום שאלת ומדינה : דת ביחסי הכרוכות הסוגיות באחת ובכנסת בממשלה למצוא כדי ולא-יהודייה . יהודי של תערובת מנישואי ילדים של התושביםבמרשם לאנשי בן-גוריון דוד כתב העמדות, בין הפערים על ותגשר הכלל את שתספק דרך שייצגו ישראל", "חכמי בתואר שכונו היהודי, בעולם ביותר הידועים מן ומחקר הגות את אלה אישים הביעו בתשובותיהם היהודית . החשיבה של העיקריים הזרמים את את מוצאים אנו אלו בעמדות אולם יהודי", הוא "מי בשאלת עמדותיהם, אינם בן-גוריון מכותבי יהודי" . הוא "מה השאלה על הכותבים של הפרספקטיבות שהם והפרשנויות המובנים ועל היהודית הזהות של תכניה על מלעמוד נמנעים לה . מייחסים זה פרסום הספר . של השני בשער במלואם לראשונה כאן מתפרסמים אלהמכתבים עם היהודים התמודדות על כללי לבירור היריעה את להרחיב נאותה הזדמנות הוא המסורתיות האמיתות התרופפו מאז וחברתיים, רוחניים ערכים של חדשים עולמות סוציו- ניתוח המציע הראשון, בשער לעצמנו שהגדרנו המשימה זו לתקופתנו . ועד היהודיות . הזהויות מרחב של היסטורי מנהל פרילינג, טוביהד״ר בן-גוריון . למורשת המרכז לאנשילהודות המקום כאן את ולפרסם לנתח האפשרות את לפני ופתח לפרוייקט ברכתו את שנתן המרכז, המרכז שהואיל מחקר בקרן הסתייעה גם זו עבודה ישראל . חכמי של מכתביהם את להוציא דאג המרכז, של ההוצאה בית מנהל שרגאי, שאול לרשותי . להעמיד והחמה העמוקה תודתי אחרית . עד מראשית הפרוייקט את וליווה הפועל אל הספר של הסגנוניים להיבטיו ורקאך עניינה את לצמצם לא שידעה לנדסברגר לנילי נתונה בן-גוריון מארכיון פינשאו לחנה גם תודות זו . לעבודה רבותתרמו תובנותיה הטקסט . את לרשותי שהעמיד המדינה ולארכיון המקוריים המכתבים בהשגת שסייעה המכתבים . היהדות של גישותיה על מיוחד פרק שכתב רצבי שלום לד״ר תודה אסיר אני מיוחדת תודה ליהדות . הקשור בכל שלו מהידע ותרם הגיור, לעניין המסורתית המפוקחות הערותיו את תרם הדרך, כל לאורך אותי שעודד גורני יוסף לפרופסור של בתרומתה המתמקדים לספר, פתיחה דברי לכתוב והואיל המוקדם, לניסוח היהודית . הזהות לחקר היהודית ההיסטוריוגרפיה בן-רפאל אליעזר
|
|