עמוד:7

דגשים בהוראת הפרק • המטרה המרכזית של פרק זה היא להביא את התלמידים לידי שליטה בפתירת תרגילי חיבור וחיסור עד 10 ללא מנייה . • הלימוד מתחיל באמצעים מוחשיים ובשימוש בתבנית השלם והחלקים, וממשיך לפתרון בעל פה, השלמת לוחות חיבור ופתרון משוואות . • תרגילי החיבור והחיסור דורגו לפי תחומי מספרים ולפי מידת המורכבות של פתרונם באמצעות פסים ודסקיות . • במהלך עבודתם בפרק התלמידים פותרים תרגילים באופן מדורג עד שהם מגיעים לשליטה בעובדות החיבור והחיסור עד 10 . • בשלב זה, שבו שתי הפעולות משולבות יחד, יש תלמידים שאינם שמים לב לסימן הפעולה ולכן טועים . מומלץ להנחות תלמידים אלה לסמן את סימן הפעולה בתרגיל לפני הפתרון . • בתרגילי חיסור לעיתים התלמידים מתייחסים לשלם כאל אחד החלקים . במקרה זה, כדאי להפנותם לתבנית המחיקה ואף לבקש מהם לסמן את מיקומו של השלם בתרגיל . • חשוב לחזק את השטף החישובי של התלמידים, ולכן יש לתת להם להוסיף ולתרגל בסביבה הדיגיטלית, לשלב משחקים המוצעים בספר ובמדריך, ולתלמידים הזקוקים לכך גם דפים לתרגול נוסף מסביבת המורה . 7 חיבור וחיסור עד 10 - חלק ב | מבוא

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר