|
עמוד:9
ב . ספר הלימוד ספר הלימוד כולל שלושה שערים מרכזיים המאורגנים לפי נושא תמטי : שער 3 – ליצורשער 2 – לשנותשער 1 – לזוז בכפולת העמודים הפותחת של כל אחד מהשערים מופיע תוכן עניינים קצר, הכולל פירוט של הפרקים בשער וגם התייחסות לפעילויות המופיעות רק בסביבה הדיגיטלית תחת הכותרת : פעילויות נוספות . פעילויות אלה עומדות לרשות המורה, ולשיקולה מתי לשייך אותן לתלמידים בהתאם לתוכנית ההוראה שלה . בנוסף, כל שער נפתח בדף חידות שהתשובות אליהן מתגלות במהלך העבודה בתוכני השער . החידות מעוררות סקרנות ומעלות את מעורבות התלמידים לקראת תהליך הלמידה . כל שער מחולק לארבעה פרקים – שלושה פרקי תוכן הקשורים לתמה של השער, ופרק נוסף המוקדש לחגים ומועדים רלוונטיים לתקופת השנה, ונקרא "ימים מיוחדים בשנה" . לכל פרק יש נושא מרכזי, והטקסטים והפעילויות המגוונים עוסקים בו מנקודות מבט שונות . בתחילת כל פרק יש פתיח קצר ותמציתי המתאר את התכנים ואת רצף ההוראה והלמידה, שכולל גם את הפעילויות בסביבה הדיגיטלית . פתיחים אלו מזמנים שיחה על התכנים והפעילויות הצפויים . התלמידים מוזמנים להעלות השערות לגבי הפעילויות השונות ולשים לב לרצפי ההוראה והלמידה ולשילוב בין הספר לסביבה הדיגיטלית . בין חלקי הפרק יש "טיזרים" – משפטים שיוצרים קשר בין טקסט ופעילות לבין החלק הבא, כדי ליצור רצף קוהרנטי ותחושה של למידה רציפה וזורמת . כדאי להסב את תשומת לב התלמידים למשפטי חיבור אלה ולהשתמש בהם כהטרמה לחלק הבא בהוראה . בסוף כל שער מופיעים משחקים לסגירת הנושא, שמעודדים את התלמידים בדרך חווייתית ומשחקית להיזכר בתכנים ובפעילויות שלמדו . משחקים אלה מהווים מעין "כרטיס יציאה" מהשער, לקראת למידת נושא חדש . 9 מדריך למורה | מבוא
|
|