|
עמוד:5
מטרות אורייניות אלה זקוקות למענה משוכלל ומדויק בעת הזו, שבה ילדים נעים בין סוגי מדיה שונים וחשופים לגירויים ויזואליים רבים, ושבה קריאה וכתיבה נדחקות לשוליים . לכן ב עולמות לכיתה ד מושם דגש על הגברת הסקרנות והמוטיבציה ללמידה, באמצעות תכנים ושפה עיצובית עדכניים ורלוונטיים ; הלמידה עשירה באקטיביות, משחקיות, מייקריות ופעילות למידה מחוץ לכיתה, ומזמנת חיבור אישי, הרחבת אופקים וחשיבה יצירתית . כמו כן מושם בתוכנית דגש מיוחד על ההבנה והכתיבה של טקסטים ארוכים, ועל מגוון עשיר של משימות כתיבה יצירתיות בסוגות שונות . העיסוק בהבנת הנקרא ובכתיבה הוא מדורג, ומאפשר בנייה של ההישגים האורייניים נדבך על גבי נדבך . בנוסף למטרות אורייניות אלו, ותוך כדי העיסוק בהן, עולמות לכיתה ד מציבה לה כמטרה גם לפתח ולטפח ערכים ומיומנויות של המאה ה- ,21 וביניהם : 1 יכולת לנוע בין למידה עצמאית לעבודת צוות . 2 יוזמה, מעורבות וחיזוק תחושת המסוגלות . 3 פיתוח רמות חשיבה גבוהות . 4 מודעות ורגישות רב-תרבותית . 5 מודעות לנושאים חברתיים ואקולוגיים בהקשר המקומי והגלובלי . 6 יכולות אמפתיות ומיומנויות רגשיות-חברתיות ( SEL ) . 7 יכולת להשתתף בשיח קשוב, מכבד ולומד עם בעלי דעות שונות . ב . מענה מקיף לתוכנית הלימודים התוכנית עולמות לכיתה ד מספקת מענה מקיף ומגוון לתוכנית הלימודים בחינוך לשוני של משרד החינוך ולנספח תוכנית הלימודים הנוגע ליצירות הספרות . התוכנית עונה על הנדרש בתוכנית הלימודים בהיצע רחב של טקסטים לסוגיהם, ובכלל זה טקסטים מעולם השיח של הספרות ושל המקורות היהודיים וטקסטים מעולם השיח העיוני במגוון סוגות ותתי-סוגות . כמו כן, התוכנית עונה על הצורך בעיסוק מעמיק בהבנה, בהבעה בכתב ובעל-פה, בדרכי תשאול מגוונות, בהוראת נושאי לשון ובתרגולם, בהרחבת אוצר המילים ובפעילויות המפתחות רמות חשיבה גבוהות . 5 מדריך למורה | מבוא
|
|