|
עמוד:14
הבנת הנקרא והבעה 14 בפסקה 1 כתוב : 2 "במשך עשרה שבועות מילאו בני הנוער את זמנם בבילויים בבריכה, בטיולים [ . . . ] וחוזר חלילה " . לפניכם ארבעה משפטים . סמנו את שני המשפטים שבהם הביטוי וְחוֹזֵר חֲלִילָה משובץ נכונה . ברוב המזרקות מותקנת משאבה ששואבת את המים, זורקת אותם כלפי מעלה, המים חוזרים למזרקה וחוזר חלילה . התלמיד לומד בשקדנות למבחן, קורא סיכומים, מסמן משפטים חשובים, חוזר חלילה וניגש למבחן . האופה מכין את הבצק, מתפיח אותו שעה במקרר, חוזר חלילה ואופה אותו בתנור שעתיים . בספר שופטים קיים דפוס קבוע : העם חוטא, ה׳ מעניש את העם, העם חוזר בתשובה, ה׳ שולח שופט שמושיע את העם וחוזר חלילה . משימת כתיבה בנג׳מין זנדר הוא מנצח התזמורת הפילהרמונית של בוסטון, צ׳לן, פסנתרן ומלחין, וכן מורה נערץ למוזיקה . בכל שנת לימודים שמתחילה זנדר מבקש מתלמידיו לכתוב לעצמם מכתב "מסוף השנה" . במכתב הם מתבקשים לדמיין את השנה שתהיה להם כאילו כבר הסתיימה ולתאר מדמיונם אירועים שקרו להם במהלכה : אירועים שבהם הצטיינו ואירועים שבהם התקשו . התלמידים מתבקשים להסביר מדוע הצליחו, וכן להסביר מה עשו כדי להתגבר על הקשיים . כתבו לעצמכם מכתב לסוף שנת הלימודים ובו תארו במה הצטיינתם השנה, עם אילו קשיים התמודדתם וכיצד ההתמודדות שלכם סייעה לכם לסיים את השנה בהצלחה . כתבו את המכתב במחברותיכם .
|
|