עמוד:69

מטרות : סיכום נושא הפרק באמצעות פעילויות שמזמנות הבעה בעל פה ובכתב . הכרת פתגמים שונים ושימוש בהם . חזרה על אוצר המילים שנלמד בפרק . אוצר מילים : שלם, זורם – לזרום פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : שיר – שירים, יחד, דומה, שונה טיפים ורעיונות : מסך 2 : שאלה 1 עוסקת בהפכים, מומלץ להרחיב ולשאול על עוד הפכים . בשאלה 2 אפשר לדבר על המשמעויות השונות של המילה "שווים", ולתת דוגמה לכל משמעות כדי להבין את ההבדלים . מסך 3 : בפינת מילים ברגע , כדאי לשאול כיצד שני הפתגמים קשורים לנושא של סובלנות . כמו כן, התלמידים מתבקשים למצוא פתגמים בערבית שיש להם משמעות דומה . כדאי לכתוב את הפתגמים בשתי השפות זה לצד זה . מסך 4 : במשימת הסיכום, התלמידים מתבקשים לתאר או לצייר את הדגל של "מדינת הסובלנות" . אפשר לבצע את המשימה גם בזוגות . כדאי לאפשר לתלמידים להציג את התוצר בפני הכיתה, ואפשר גם לעשות תערוכה כיתתית של הדגלים שהתלמידים ציירו . 69 פרק 4 | קצת סובלנות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר