עמוד:92

בשאלה 2 מופיעות חידות, ואפשר לשחק משחק תחרותי בין קבוצות : כותבים את החידות על גבי כרטיסיות ובכל פעם קבוצה אחרת שולפת כרטיסייה ועונה על החידה . מסך 3 : פעילות הסיכום עוסקת בהכנת משחקים לתרגול אוצר המילים . תוכלו לרכז את המשחקים שהתלמידים יצרו ולשחק בהם בשיעורים הבאים . יחידה 7 : סוגרים שנה – סיכום נושא : היחידה מתמקדת בשיר "היום היום" מאת דודו ברק, ועוסקת בתחושות של סיום הלימודים . מה יש ביחידה ? שיתוף בתחושות המלוות את סיום הלמידה – התלמידים בוחרים במילים שמביעות את תחושותיהם . קריאה והאזנה לשיר "היום היום", ושאלות הבנת הנקרא . תרגיל כתיבה : התלמידים כותבים בית נוסף לשיר . מטרות : קריאה והבנה של שיר . הבעת רגשות הקשורים בסוף השנה . פרידה מניקוד : ביחידה זו נקרא ללא ניקוד גם את המילים : הכי, כבר, ממש, אין יחידה זו סוגרת את הפרק ואת תהליך הפרידה מניקוד . בכיתה ח', הקריאה תיעשה בעזרת ניקוד מסייע . טיפים ורעיונות : מסך 2 : לאחר האזנה לשיר "היום היום", כדאי לקרוא אותו שוב יחד במליאה ולוודא שכולם הבינו . שאלה 2 עוסקת בפיענוח המילה "תלם" מתוך הקשר . רצוי להדגיש לתלמידים שהליכה בתלם היא הליכה בדרך שנחשבת לדרך הנכונה והטובה . מסך 3 : פעילות הסיכום בזוגות דורשת מהתלמידים לכתוב בעצמם בית נוסף לשיר, תוך שמירה על המבנה של הפזמון המקורי . כוונו את התלמידים לחשוב כיצד הם מרגישים ביום הזה ממש – בשיעור העברית האחרון של השנה, לפני שהם מבצעים את המשימה . בסיום, כדאי לאפשר להם לשתף במליאה בבתים שכתבו או לשיר יחד את השיר המקורי . 92 פרק 6 | סוגרים שנה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר