עמוד:44

יחידה 6 : בואו נדבר על ספורט – יחידת עברית דבורה נושא : היחידה מתרגלת עברית דבורה באמצעות פעילויות בנושא החשיבות של ספורט בחיים שלנו . מה יש ביחידה ? שיחה להאזנה . איסוף המילים שנלמדו בפרק לצורך שיחה על נושא הספורט . משחק סולמות ונחשים – לעידוד דיבור כתחרות בין קבוצות . הבעה בעל פה ושיחה בזוגות על הוספת שיעורי ספורט . מטרות : תרגול עברית דבורה והשתתפות בשיחה בנושא מהסביבה הקרובה . הבעת דעה אישית בנושא תחביבים והעדפות אישיות בנוגע לספורט . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : זה, זאת, אלה, כן, לא, אולי, או, יש טיפים ורעיונות : מסך 1 : היחידה פותחת בהאזנה לשיחה על מספר ענפי ספורט . כדאי לעורר דיון בעקבות השיחה על ההבדל בין צפייה בספורט ובין עיסוק בספורט . כמו כן, מומלץ לעורר דיון בכיתה בשאלה האם רכיבה על אופניים נחשבת לספורט, ולהעלות עוד פעילות שיכולה להיות לגביה מחלוקת, כגון הליכה . מסך 2 : הפעילות בנושא אוצר המילים היא הבסיס ליחידה כולה . איסוף אוצר המילים הידוע הוא הכרחי כדי שהתלמידים יצליחו לפתח שיחה משמעותית . לכן כדאי לעבור על המילים בטבלה ולוודא שהתלמידים זוכרים את משמעות המילים שנלמדו בפרק ויכולים להציע עוד מילים לשיחה . כמו כן, בדקו שהתלמידים השתמשו במילים האלו בתוצרים הדיבוריים שלהם . מסך 4 : העבודה היא בזוגות ומשימת ההקלטה היא אישית . מסך 5 : לאחר שהתלמידים מסמנים את תשובתם, אפשר לשאול האם יש תלמיד או תלמידה ששינו את עמדתם בעקבות השיחה בזוגות . מענה לשונות : מסך 3 : המשחק סולמות ונחשים עוסק בהעדפות ובדעות אישיות בנוגע לספורט ונותן מענה לשונות . 44 פרק 3 | זה רק ספורט ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר