|
עמוד:90
פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : תוכנית – תוכניות, פעילות – פעילויות, טיול – טיולים, קיץ, ים טיפים ורעיונות : זו יחידת הפודקאסט האחרונה לשנה זו, והיא עוסקת בציפיות מהחופש הגדול ובתוכניות לקיץ . התלמידים מאזינים לפודקאסט של יסמין ואורי ושומעים על התוכניות שלהם לחופש . השאלות בעקבות ההאזנה מזמנות שיח בנושא העדפות אישיות לגבי סוג החופשה . היחידה גם מאפשרת לתלמידים לקיים שיחה סביב תכנון חופשת הקיץ שלהם באופן אישי . מסך 3 : לפני שניגשים לפעילות הסיכום, שבה כותבים תוכניות לקיץ, אפשר לקיים שיחה במליאה ולהציע מגוון אפשרויות לניצול חופשת הקיץ . אפשר גם לעורר דיון בנושא של ציפיות מול מציאות, ולראות כיצד אפשר ליהנות מהחופשה, גם אם היא לא עונה על הציפיות שלנו במלואן . יחידה 5 : חוזרים על שמות ופעלים – לשון נושא : היחידה עוסקת בחזרה על חלקי הדיבר : פועל, שם עצם, שם תואר, ובהבחנה ביניהם . מה יש ביחידה ? תזכורת להבחנה בין שמות עצם, שמות תואר ופעלים . התאמת מילים לקטגוריה הנכונה – פועל, שם עצם, שם תואר . תרגילי חזרה על שמות עצם ושמות תואר . קריאת מודעות על אירועי קיץ – זיהוי חלקי הדיבר והשבה על שאלות . היכרות עם ראשי התיבות מתנ"ס . הבעה בכתב : ( 1 ) כותבים לאיזה אירוע רוצים ללכת מהאירועים שהופיעו במודעות ; ( 2 ) התלמידים מכינים מודעה על אירוע קיץ משלהם . מטרות : הבחנה בין חלקי הדיבר : פועל, שם עצם ושם תואר, והבנת תפקידם במשפט . קריאה של מודעות . כתיבת טקסט מסוג מודעה על אירוע בקיץ . למידה של ראשי תיבות נפוצים . 90 פרק 6 | סוגרים שנה
|
|