עמוד:19

מענה לשונות מסך 6 : המשימה המסכמת מאפשרת לבחור בין הבעה בכתב להבעה בעל פה, בהתאם ליכולות ולחוזקות של התלמידים . כדאי לאפשר לתלמידים לשתף את הכיתה בתוצר הסופי . יחידה 6 : מהו פועל ? – יחידת לשון נושא : היחידה משמשת מבוא למערכת הפועל, ומתמקדת בשלושה מאפיינים של הפועל – שורש, גוף וזמן . מה יש ביחידה ? קריאת שיחה לצורך איתור פעלים . הקניה נפרדת של כל אחד ממאפייני מערכת הפועל – שורש, גוף וזמן . פעילויות תרגול . הבעה בעל פה בעקבות תמונות . מטרות : לימוד המאפיינים המרכזיים של הפועל . אוצר מילים : שורש – שורשים, מוספית – מוספיות, גוף, משמעות – משמעויות, פעולה – פעולות, משותף – משותפת טיפים ורעיונות : היחידה מקנה מושגי יסוד חיוניים להבנת מערכת הפועל, ומתמקדת בשלושה מאפיינים של הפועל : א . תצורת הפועל ( שורש ומוספיות ) ; ב . סוגי הגופים ( ראשון, שני, שלישי ) ; ג . זמן ( עבר, הווה, עתיד ) . בפרק 2 תובא יחידת מבוא למערכת הבניינים, ומפרק 3 והלאה נלמד כל בניין בנפרד . בכיתה ז' נלמדים הבניינים פעל ( קל ) , הפעיל ופיעל בכל הנטייה – עבר, הווה, עתיד, ציווי ושם הפועל . מסך 2 : בלימוד נושא השורש כדאי להראות את הדמיון שבין השפה העברית לשפה הערבית . כמו כן, ודאו שהתלמידים יודעים להבחין בין השורש למוספיות . מסך 5 : במשימת הסיכום, התלמידים נדרשים להקליט משפטים שמתאימים לתמונות, לתרגול שימוש תקין בפעלים . מענה לשונות כדי לסייע לתלמידים מתקשים אפשר לכתוב על הלוח רשימה של פעלים מוכרים שיסייעו בהבעה . לדוגמה : נוסע, דואג, צוחק, מצלם, מחבק . 19 פרק 1 | התחלות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר