|
עמוד:18
עושה זאת ? המעשה של המורה מעניק לתלמידים תחושה טובה של חופש בחירה, ומכבד את רצונות התלמידים . תוכלו גם ליצור עם התלמידים דבר דומה בכיתה . מענה לשונות : מסך 3 : בשאלה 3 יש משימת דיבור בזוגות . הדגש כאן הוא על עבודת עמיתים, וכדאי לחלק לזוגות באופן שיאפשר לשני בני הזוג לסייע זה לזה . שימו לב : אחרי השיחה בזוגות כל תלמיד ותלמידה מפיקים תוצר דיבורי אישי באמצעות הקלטה . ההקלטה מאפשרת לכם לעקוב אחר ביצועי התלמידים ומכינה אותם לתבנית בחינת הבגרות הדבורה . יחידה 5 : המסע של אמל – יחידת טקסט נושא : היחידה עוסקת במסע החיים של ד"ר אמל אלסענה ומתרגלת את מיומנות הבנת הנקרא באמצעות טקסט מידע . מה יש ביחידה ? שיחה סביב תמונות שמסמלות מסע . טקסט מידע על מסע החיים של ד"ר אמל אלסענה, ושאלות הבנת הנקרא . חזרה על נטיית מילות היחס של ו- ל , ומשחק תרגול . משימת הבעה בכתב או בעל פה על הפתגם : "אין דבר העומד בפני הרצון" . מטרות : קריאת טקסט מידע והבנת המסרים המשתמעים מתוכו . שימוש תקין בנטיית מילות היחס של ו- ל . הבנת הפתגם "אין דבר העומד בפני הרצון" . אוצר מילים : מסע, מנהיג – מנהיגה, צעד – צעדים, שבט, רועת צאן, רצון – רצונות טיפים ורעיונות : מסך 1 : כהכנה לקריאת הטקסט, היחידה פותחת בלימוד המילה "מסע" והמשפט המפורסם : "גם מסע של אלף מייל מתחיל בצעד קטן אחד" . כדאי לדבר בכיתה על משמעות המשפט ולתת דוגמאות מהחיים . מסך 3 : שאלה 5 מתייחסת לתכונות של מנהיג או מנהיגה . כדאי להעלות שאלה זו במליאה ולפתח סביבה דיון . 18 פרק 1 | התחלות
|
|