עמוד:59

מסך 2 : שימו לב כי לימוד הנטייה של בניין הפעיל בזמן עבר נעשית בהדרגה – קודם נטיית יחיד / יחידה ולאחר מכן נטיית רבים / רבות . כדאי לתרגל את התבנית שהוקנתה על עוד פעלים . מסך 5 : במהלך הצפייה בסרטון על הקיפוד התלמידים מתבקשים לענות על שאלות . רוב השאלות עוסקות בפעלים בבניין הפעיל . לאחר המשימה, אפשר לצפות שוב בסרטון ולוודא שהתלמידים הבינו את המסרים שעולים בו . מסך 7 : יש פעלים בבניין הפעיל שמשמעותם לגרום לזולת לעשות את הפעולה . מומלץ לבקש מהתלמידים לתת עוד דוגמאות מלבד אלו שמופיעות במסך . מענה לשונות : מסך 4 : בשאלה ,7 חשוב לאפשר לתלמידים לבחור בעצמם האם לכתוב את המשפט או לומר אותו בעל פה . כדאי לעודד תלמידים מתקדמים לכתוב משפטים מורכבים יותר . יחידה 4 : בניין הפעיל : עתיד וציווי – יחידת לשון נושא : יחידה זו עוסקת בלימוד בניין הפעיל בזמן עתיד ובציווי . מה יש ביחידה ? השלמת פעלים בבניין הפעיל בטקסט על תנועת "כנפיים של קרמבו" . הקניית בניין הפעיל בזמן עתיד ותרגול . הקניית בניין הפעיל בצורת הציווי ותרגול . משימת הבעה בעל פה בזוגות בנושא סובלנות . מטרות : חזרה על בניין הפעיל בזמן עבר והווה . שימוש תקין בפועל בבניין הפעיל בזמן עתיד ובציווי . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : גוף – גופים, זמן – זמנים, ציווי, עתיד טיפים ורעיונות היחידה מלמדת את נטיית בניין הפעיל בעתיד ובציווי, מבלי להתעכב על פעלים גרוניים שמשנים את ההגייה . ביחידה לא נלמדות הנטיות המיוחדות לגופים אתן והן ( תסברנה, תצחקנה ) כדי לא להקשות על התלמידים . נזכיר שצורות הרבים ( יסבירו, יצחיקו ) תקניות גם לרבות, וכך מקובל גם בדיבור . מסך 4 : פינת שימו לב מתמקדת בהבחנה בין פועל בעבר ( הִסְבִּירוּ ) לצורת הציווי ( הַסְבִּירוּ ) . כדאי לתת לתלמידים עוד דוגמאות . 59 פרק 4 | קצת סובלנות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר