|
עמוד:79
מענה לשונות : מסך 2 : פעילות הסקר עוסקת בהעדפות ובדעות אישיות בנוגע לחיות מחמד ומאפשרת לכל תלמיד להביע את דעתו . יחידה 7 : בניין פיעל – עבר, הווה ושם פועל נושא : יחידה זו עוסקת בנטיית בניין פיעל : עבר, הווה ושם הפועל . מה יש ביחידה ? קריאת שיחה – חשיפה לפעלים בבניין פיעל ומציאת פעלים מבניינים שנלמדו – פעל והפעיל . למידה של נטיית בניין פיעל בעבר ובהווה, ותרגול . כתיבת סיפור קצר לפי סדרה של תמונות תוך שימוש בפעלים מבניין פיעל . צפייה בסרטון והשלמת פעלים בבניין פיעל בהקשר לנצפה בסרטון . לימוד שם הפועל בבניין פיעל ותרגול . משחק בקבוצות : תרגול עברית דבורה תוך שימוש במילים מבניין פיעל . מטרות : שימוש תקין בפועל בבניין פיעל בזמן הווה ובזמן עבר . הבנת דרכי השימוש של שם הפועל, לצורך הבנת טקסטים וליצירתם . פרידה מניקוד : מיחידה זו והלאה נקרא ללא ניקוד את המילים : מלמד, מחפש, מפחד, מכיר ( הפעלים גם בנטייה בנקבה וברבים / רבות ) . טיפים ורעיונות : היחידה מלמדת את נטיית הבניין פיעל, ללא אותיות שמשנות את ההגייה . מומלץ ללמד את נטיית הבניין יחד במליאה ולאחר מכן לתרגל . אפשר לתת לתלמידים חלק מהתרגילים גם לעבודה עצמית . כדאי להדגיש לתלמידים שהנטייה בבניין פיעל בזמן עבר מתחילה תמיד ב-םִ : דִ יבר, סִ יפר וכו' . הנטייה בהווה מתחילה תמיד ב- מְ : מְ דבר, מְ ספר . מסך 2 : שימו לב שלימוד הנטייה של בניין פיעל בזמן עבר נעשית בהדרגה – קודם נטיית היחיד / יחידה ולאחר מכן נטיית רבים / רבות . כדאי לתרגל את התבנית שהוקנתה על פעלים נוספים . מסך 3 : בשאלה 5 התלמידים נדרשים לכתוב סיפור קצר בעקבות תמונות . חשוב לוודא שהתלמידים עושים שימוש בפעלים מבניין פיעל . בשאלה עצמה מופיעים שורשים רלוונטיים לתמונות שבסדרה . אורך הסיפור תלוי ברמת העברית של התלמידים, וכדאי לעודד כתיבה מורחבת . בנוסף על כך, אפשרו לתלמידים שרוצים לשתף במה שכתבו . 79 פרק 5 | לחיות עם חיות
|
|