|
עמוד:76
יחידה 4 : על כלבים ובני אדם – יחידת טקסט ( ריאיון ) נושא : היחידה עוסקת בכלבנות טיפולית ומתמקדת בסוגת הריאיון . מה יש ביחידה ? משחק של ידע כללי על כלבים . טקסט מסוגת ריאיון עם כלבנית טיפולית – דור רכטמן דמארי . תרגול הבנת הנקרא ואוצר מילים בעקבות הטקסט . הסבר על סוגת הריאיון ושאלות . חשיפה לחיות טיפוליות נוספות . מטרות : חשיפה לתחום "טיפול בעזרת בעלי חיים" כחלק מהבנת קשרי הגומלין הקיימים בין בעלי חיים לבני אדם . הכרת מאפיינים של סוגת הריאיון . אוצר מילים : בעלים, אהבה, אילף – לאלף, מרואיין – מרואיינת, מראיין – מראיינת פרידה מניקוד : בן אדם – בני אדם, בעל חיים – בעלי חיים, קשר – קשרים, נושא – נושאים, כלב ( זכר ונקבה, יחיד ורבים ) . טיפים ורעיונות : באמצעות הנושא של כלבנות טיפולית, התלמידים נחשפים לנושא חשוב הנוגע ליכולת לסייע לבני אדם שיש להם קשיים שונים – פיזיים, רגשיים, תקשורתיים ועוד . מפגש עם נושא כזה יכול לקדם ולפתח אמפתיה בקרב התלמידים – הן כלפי ילדים ומבוגרים עם קשיים והן כלפי בעלי חיים, בהתאם לעקרונות של SEL ( למידה רגשית – חברתית ) . מומלץ להתייחס לנושא זה ולהעלות לדיון שאלות בנושא, לאורך הוראת היחידה . מסך 1 : היחידה נפתחת במשחק שמוצגים בו היגדים נכונים והיגדים שגויים בנוגע לכלבים . אפשר לשחק בשתי קבוצות . לסיום כדאי לבקש מהתלמידים להציע עוד היגדים וששאר התלמידים ינחשו אם הם נכונים או לא . מסך 2 : התלמידים נפגשו עם סוגת הריאיון בפרקים 2 ו - 5 . ביחידה זו לומדים מילים רווחות בסוגה ומאפיינים אחרים שלה כגון סוגי שאלות . מסך 4 : בהמשך לשאלה ,7 כדאי להרחיב ולדבר על ההבדל בין ריאיון לקטע מידע . אפשר לדבר על הסדר שבו מופיעות השאלות, ולשאול את התלמידים אם הם היו בוחרים סדר אחר להצגת השאלות . כהרחבה לשאלה 8 ובכלל כדאי לבקש מהתלמידים לחשוב מה הם היו רוצים לשאול ילדים שמסתייעים בכלב טיפולי . מסך 5 : משימת הסיכום היא משימת חקר קטנה, שדרכה התלמידים ילמדו על עוד בעלי חיים שיש להם יכולת ליצור קשר מיוחד עם בני האדם ולעזור להם להתמודד עם קשיים שונים . את המידע אפשר לחפש באתרים בשפה הערבית . בשלב הבא חשוב לוודא שהתלמידים מקליטים משפטים בעברית שרלוונטיים ומתאימים לנושא . 76 פרק 5 | לחיות עם חיות
|
|