|
עמוד:29
מה הם עושים לפני שהם מתחילים לקרוא טקסט, ולכתוב את תשובותיהם על הלוח . מסך 2 : ההמחשה מדגימה באופן ויזואלי את הנושא של תעודת זהות לטקסט ומעמיקה את ההבנה . אפשר לחזור עליה שוב ולדון בה . מסך 4 : כהמשך לתרגול של זיהוי נושא הכתבה לפי הכותרת, אפשר להביא לכיתה עיתונים ולבקש מהתלמידים להכין משחק דומה – התלמידים יבחרו מספר כותרות ויכתבו לכל כותרת שתי אפשרויות לנושא הטקסט . כדאי להמשיך לתרגל את האסטרטגיה לפני קריאת כל אחד מהטקסטים ביחידות הבאות, ולבקש מהתלמידים להכין תעודת זהות לכל טקסט . יחידה 5 : איך הטלפון שינה את העולם ? – יחידת טקסט נושא : היחידה עוסקת בהמצאות שהתפתחו עם הזמן, ומתמקדת בהמצאת הטלפון . מה יש ביחידה ? פעילות פתיחה בנושא המצאות שהשתנו עם הזמן, למשל : מחשב, משקפי שמש ועוד . טקסט – "איך הטלפון שינה את העולם ? " ושאלות הבנת הנקרא . פינת מילים ברגע – התמקדות במילה "קשר" . משימת הבעה בכתב ובעל פה . מטרות : קריאת טקסט מידעי הקרוב לעולם השיח של התלמידים . הבנת הרצף הרעיוני בטקסט באמצעות האסטרטגיה של תעודת זהות לטקסט . העשרת אוצר המילים בעזרת תרגול בהפכים . פיענוח אוצר מילים ותרגול במאזכרים . אוצר מילים : תקשורת, התפתח – להתפתח, השתנה – להשתנות, דמיין – לדמיין, השפיע על – להשפיע על, טלפון סלולרי / ציבורי טיפים ורעיונות : מסך 3 : השאלה הראשונה עוסקת בזיהוי הנושא של הטקסט . כדאי לעבוד לפי האסטרטגיה שנלמדה ( תעודת זהות לטקסט ) ולענות עליה לפני קריאת הטקסט . מסך 4 : לאחר שעונים על השאלה לתרגול הפכים, אפשר לתרגל הפכים נוספים שמוכרים לתלמידים . שאלה 6 מתרגלת מאזכרים – אפשר לשאול גם על המילה "הוא" שמופיעה פעמיים בפסקה האחרונה . מסך 5 : בפינת מילים ברגע יש תרגול של השורש ק - ש - ר . בקשו מהתלמידים לחבר משפטים נוספים עם מילים בשורש זה . 29 פרק 2 | מרעיון למציאות
|
|