עמוד:74

יחידה 2 : פוגשים את חיות הבר – יחידת טקסט נושא : יחידה זו עוסקת בחיות הבר שנמצאות בישראל או מבקרות בה . היחידה כוללת שתי סוגות : טקסט מידע ואיתור פרטים מתוך טבלה . מה יש ביחידה ? הכרת המושג חיית בר . למידה על שמורת הטבע "חי - בר" בכרמל ועל חיות שנמצאות בסכנת הכחדה . איתור פרטי תוכן מתוך טבלה באמצעות מחירון של החי - בר . טקסט מידע – "הביקור של יוליה", ושאלות הבנת הנקרא . פעילויות הבעה . מטרות : הפקת מידע מקריאת טבלה והשוואה בין פרטי מידע . קריאת טקסט מידע והבנת הרצף הרעיוני . פיענוח אוצר מילים ותרגול מאזכרים . אוצר מילים : זנב, פרווה, סכנת הכחדה, מחירון פרידה מניקוד : פעלים מוכרים בבניין פיעל – מטפל, מטייל, מבקר, משלם, מצלם ( ונטייתם בהווה ובשם הפועל ) . טיפים ורעיונות : מסך 2 : הפעילות על החי - בר מלמדת את המושג "סכנת הכחדה" ומזמנת שיחה בנושא . כדאי לשאול את התלמידים מדוע לדעתם יש בעלי חיים בסכנת הכחדה ומה אפשר לעשות . בפעילות על המחירון, כדאי לשאול על נתונים נוספים בטבלה שאינם מופיעים בשאלות, או לחלופין לבקש מהתלמידים לכתוב בעצמם שאלה אחת לאיתור מידע מהטבלה . מסך 3 : קטע המידע מתמקד בביקור המיוחד של יוליה כלבת הים בישראל, בשנת 2023 . גם סיפור זה מזמן דיון על הקשר שבין האדם לטבע . בשאלה 8 התלמידים נדרשים להביע את עצמם בכתב – "איזו חיית בר תרצו לראות, ולמה ? " . הזכירו לתלמידים להשתמש באסטרטגיות שלמדו להשבת תשובה מלאה ומנומקת . 74 פרק 5 | לחיות עם חיות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר