עמוד:27

מה יש ביחידה ? האזנה לשיחה בין חברים על הזמנת אוכל באמצעות אפליקציה . קריאה של טקסט מסוגת ריאיון עם ד"ר חסן עבאסי, מפתח האפליקציה . תרגול הבנת הנקרא ואוצר מילים בעקבות הטקסט . תרגול צירופי שם עצם ותואר . הבעה בכתב בנושא אפליקציה אהובה . מטרות : חיזוק המיומנות של הבנת הרצף הרעיוני והרעיון המרכזי בטקסט . חזרה על צירוף שם עצם ושם תואר . למידה של ראשי תיבות נפוצים . אוצר מילים : ריאיון, לבשל, שליח, להציע, ראשי תיבות, באמצעות טיפים ורעיונות : חשוב מאוד להקנות את המילים החדשות לפני קריאת הטקסט . מסך 1 : פעילות הפתיחה עוסקת במילה "אפליקציה" . בעקבותיה מופיעה פינת מילים ברגע שמתייחסת למילים שמקורן בלעז . כדאי לבקש מהתלמידים לומר עוד מילים מוכרות שמקורן בשפות אחרות . מסך 3 : בשאלה 5 התלמידים נדרשים לכתוב על אפליקציה שהם אוהבים . כוונו את התלמידים לכתוב לפי מבנה נתון . כדי לתרגל הבעה בעל פה, אפשר לבקש מהם לספר מה הן האפליקציות האהובות עליהם . מסך 6 : הפעילות המסכמת עוסקת בהמצאת אפליקציה באמצעות בעיה ופתרון . אפשר לבצע אותה גם בזוגות ולהציג את הרעיונות במליאה . יחידה 3 : מכירים בניינים – יחידת לשון נושא : היחידה משמשת כמבוא למערכת הבניינים . היחידה מציגה את שבעת הבניינים ומסבירה כיצד לזהות לאיזה בניין שייך פועל נתון . מה יש ביחידה ? פעילות פתיחה בנושא המצאות שהתחילו בטעות . זיהוי פעלים בטקסט קצר שעוסק בהמצאת הקורנפלקס . הסבר על שבעת בנייני הפועל – מה הם וכיצד לזהות אותם . פעילויות לתרגול זיהוי הבניינים . 27 פרק 2 | מרעיון למציאות

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר