עמוד:54

עמוד בספר : 36 ב פעילות 4 התלמידים פוגשים את ישר המספרים הפורמלי . חשוב להתייחס להסבר של מוקי התוכי בנוגע למאפייני ישר המספרים כסיכום ליצירת הישר בפעילות 3 . פעילות דיגיטלית בסביבת המורה ובספר הדיגיטלי אפשר למצוא את מעבדת ישר המספרים . במעבדה זו אפשר לבחור את טווח המספרים על הישר, להציג ולהסתיר מספרים, להדגים קפיצות בגדלים שונים ולהציג מיקומים שונים בעזרת נבי הארנב . 10 9 8 64 72 53 1 0 סִמוּנֵי הַקְפִיצוֹת שֶׁל נָבִי עַל הַקַו יָצְרוּ יְשַׁר מִסְפָּרִים . הַמִסְפָּרִים מְסֻדָרִים עַל הַיָשָׁר בְּרֶצֶף וּבְמִרְוָחִים קְבוּעִים . 4 . כַּמָה קְפִיצוֹת נׇבִי צָרִיךְ לִקְפֹּץ כְּדֵי לְהַגִיעַ לְכָל אֶחָד מֵהַיְרָקוֹת ? כִּתְבוּ אֶת הַמִסְפָּרִים הַמַתְאִימִים . בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : הַאִם כְּתַבְתֶם אֶת הַמִסְפָּרִים 0 עַד 10 ? א ג 10 8 64 52 1 ב 9 74 53 1 0 ג . יְשַׁר הַמִסְפָּרִים 3636 10 9 8 6 72 3 0 מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | משלבים STEM בהמשך לפעילות 4 המציגה ירקות, אפשר לשוחח עם התלמידים על תזונה בריאה ועל אכילה של ירקות ופירות בצבעים שונים . איך זה קשור למתמטיקה ? אפשר לערוך עם הילדים מעקב על מספר הירקות והפירות שהם אוכלים במהלך השבוע . ישר המספרים המחיק יכול לשמש להצגת הנתונים . התלמידים מציירים את הפירות והירקות שאכלו מעל המספר המייצג את הכמות המתאימה . הערות לעצמי : 54 ג . ישר המספרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר