עמוד:51

עמוד בספר : 33 33 ב . רֶצֶף הַמִסְפָּרִים 33 עָמָאר הַוֵטֵרִינָר בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה מסיבת מספרים כל תלמיד ותלמידה מקבלים דף חלק ומספר מ- 1 עד 10 . התלמידים כותבים את המספר על הדף ומקשטים בעזרת ציורים ומדבקות בכמות המתאימה למספר שכתבו ( דף עבור 0 יוכן על ידי המורה ) . יוצרים שרשרת של רצף המספרים ( או יותר משרשרת אחת ) ותולים לקישוט בכיתה . מוֹשִׁית הַבַּלָשִׁית צִבְעוּ בַּצְבָעִים הַמַתְאִימִים . א ב ג הוראות : מניחים על צלחת מספר כלשהו של פריטים ( למשל 6 ) . מונים אותם עם התלמידים ומסמנים את המספר המתאים על נחש המספרים . כל תלמיד מוסיף בתורו פריט אחד לצלחת או מוריד פריט אחד לבחירתו . לאחר מכן התלמיד אומר כמה פריטים יש על הצלחת ומשנים את הסימון על נחש המספרים . אפשר לכתוב את המספרים שהתלמידים אומרים זה תחת זה . בסוף אפשר לעקוב אחר הרשימה שהתקבלה ולהסיק בכל שלב אם הייתה הורדה של פריט או הוספה . בשביל החוויה התלמידים מתרגלים את רצף המספרים על ידי יצירת דפים מקושטים שעליהם כתובים המספרים 1 עד 10 . את הדפים תולים בשרשרת לפי הרצף, ומתקבל תוצר שיתופי חזותי הכולל ייצוג מספרי וכמותי שיכול לשמש את התלמידים במהלך הלמידה . מושית הבלשית בפעילות זו התלמידים צובעים את הפרחים לפי החוקיות שהם מזהים בכל סעיף . הציעו לתלמידים המתקשים בפעילות לומר את הצבעים בקול לפי הסדר ( משמאל ) : סגול, צהוב, צהוב, סגול, צהוב, צהוב . . . לתלמידים שרוצים לאתגר אפשר להציע לצייר במחברת פרחים בדגמים חוזרים אחרים . 51 ב . רצף המספרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר