עמוד:109

109 חיבור וחיסור עד 10 - חלק א | מבוא 9 . קשיים העשויים לעלות במהלך למידת הפרק : • התלמידים לעיתים כותבים תרגילים ללא קשר למשמעות המספר בתרגיל ( חלק או שלם ) . למשל, בשלישיית השלם והחלקים : ,2 4 ו- 6 הם יכולים לכתוב תרגיל חיבור כך : 4 = 6 + 2 ותרגיל חיסור כך : 2 = 6 - 4 . כתיבה זו אינה בהכרח מצביעה על חוסר ידיעת העובדות, אלא על קושי בהבנת הכתיבה הפורמלית של תרגיל . מומלץ לחזק אצל תלמידים אלה את המיקום של השלם והחלקים בתבנית ובתרגיל . • בחיבור ובחיסור, כשתלמידים נעזרים בספירת המשך קדימה או בספירה אחורה, לעיתים הם כוללים בספירה את המספר שממנו הם מתחילים . אפשר לתרגל ספירה בעל פה אחורה וקדימה כך שהמורה או תלמיד אומרים מספר ושאר התלמידים ממשיכים אותו, כדי לחזק את הרעיון שלא סופרים את המספר הנתון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר