עמוד:50

ב . רֶצֶף הַמִסְפָּרִים 3232 13 . לְמִיכַל הָיוּ 7 אַגָסִים בַּסַל . אַגָס אֶחָד הוֹסִיפָה מִיכַל . כַּמָה אַגָסִים יֵשׁ עַכְשָׁו בַּסַל ? 15 . לְנוֹעַם הָיוּ 5 אַגָסִים בַּסַל . אַגָס אֶחָד הוּא אָכַל . כַּמָה אַגָסִים יֵשׁ עַכְשָׁו בַּסַל ? 14 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִסְפָּר הַבָּא . 16 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִסְפָּר הַקוֹדֵם . 17 . הַשְׁלִימוּ אֶת הַמִסְפָּר הַקוֹדֵם וְאֶת הַמִסְפָּר הַבָּא . אַגָסִים . אַגָסִים . 7, ב 6, ד 2, א 3, ג 8, ה 0, 5 , ב 10 , ד 6 , א 8 , ג 1 , ה 2 , א 4, , ב 7, , דֻגְמָה דֻגְמָה יָאמִי ! מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת | המספרים הסמוכים - פעילות מקדימה אביזרים : נחש המספרים המחיק מסוף ספר 1 ציוד נוסף : צלחת, פריטים כלשהם ( פקקים, חרוזים, אבנים וכדומה ) הצעה להרחבת הפעילויות אפשר לבקש מהתלמידים לפתוח את ספר הלימוד ( או כל ספר אחר ) בעמוד מסוים ולשאול : מה העמוד הקודם ? מה העמוד הבא ? אפשר לתת לתלמידים לבחור בעצמם את העמוד . עמוד בספר : 32 ב פעילויות 13 - 17 התלמידים מכירים את המספרים הסמוכים לכל מספר : המספר הקודם והמספר הבא . נבחר המושג המספר הבא ולא המספר העוקב משום שהוא אינטואיטיבי יותר ומוכר לילדים מחיי היום-יום ( השבוע הבא, הבא בתור, הדף הבא בספר וכדומה ) . בהמשך השנה, לאחר שהרעיון של המספר הבא יוטמע אצל התלמידים, הם יעברו להשתמש במושג הפורמלי - מספר עוקב . פעילויות 13 ו- 15 כוללות קטעי קריאה שיש להקריא לתלמידים . מטרת פעילויות אלה היא לקשר בין הוספה והורדה של 1 ובין המספר הבא והמספר הקודם ברצף . בשלב זה לא מדברים על פעולות החיבור והחיסור . מומלץ לחזור על השאלות שבפעילויות אלה גם במספרים אחרים . אפשר לעשות זאת כמשחק : בכל פעם שתלמיד עונה נכון על השאלה ( "כמה אגסים יש עכשיו ? " או "כמה נשארו בסל ? " ) , הוא בוחר מספר חדש, ואז חוזרים על אותו הסיפור ומשנים את המספר למספר שבחר התלמיד . אפשר, ואף רצוי, להציע לתלמידים להיעזר בנחש המספרים בפתרון . ב פעילויות 14 ו- 16 נתון מספר בכל סעיף, והתלמידים משלימים את המספר הבא או את המספר הקודם . בשתי הפעילויות הדוגמה מתאימה למצב המתואר בבעיה שבפעילות הקודמת . 50 ב . רצף המספרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר