|
עמוד:49
עמוד בספר : 31 ב פעילויות 11 ו- 12 התלמידים מוצאים מספרים בטווח נתון . חשוב להתייחס לדרך הפתרון . מוצאים את המספרים שבקצוות על הנחש, ואחר כך צובעים את המספרים שביניהם . ב פעילות 12 אפשר להיעזר בנחש המספרים שבעמוד זה או בנחש המספרים המחיק . ב סעיף ג , "משלכם", התלמידים יכולים לבחור כל טווח מספרים שירצו ובלבד שטווח זה יכלול לפחות 3 מספרים בין הקצוות . אף שהכוונה למספרים טבעיים, ייתכן שיהיו תלמידים ששמעו על חצי או על רבע ויציינו זאת . אין לומר להם שזו שגיאה . שאלות נוספות • כמה אפשרויות שונות יש בסעיף א ? כמה בסעיף ב ? • מצאו עוד זוג מספרים שיש ביניהם בדיוק שני מספרים . • מצאו זוג מספרים שיש ביניהם בדיוק מספר אחד . • מצאו זוג מספרים שיש ביניהם בדיוק 3 ( או 4 או 5 ) מספרים . • כמה מספרים יש בין 0 ל- 10 ? 31 ב . רֶצֶף הַמִסְפָּרִים 31 65 7 8 10 43 10 9 2 11 . צִבְעוּ . בְּדִיקָה : בְּדִיקָה : הַאִם צְבַעְתֶם עוֹד 4 מִסְפָּרִים בְּסַךְ הַכֹּל ? 12 . אֵיזֶה מִסְפָּר בֵּינֵינוּ ? כִּתְבוּ אֶפְשָׁרוּיוֹת שׁוֹנוֹת . 9 2 9 2 9 2 א 4 0 4 0 4 0 ב המושג "בין . . . ל-" אינו כולל את הקצוות, למשל בין 1 ל- 4 יש שני מספרים טבעיים : 2 ו- 3 . בפעילות 12 בסעיף א אפשר לדון באפשרויות נוספות להשלמה . א ב כָּל הַמִסְפָּרִים שֶׁבֵּין 3 לְ- 5 : דֻגְמָה כָּל הַמִסְפָּרִים שֶׁבֵּין 7 לְ- 10 : 65 7 8 10 43 10 9 2 43 10 9 652 7 8 10 כָּל הַמִסְפָּרִים שֶׁבֵּין 4 לִ- 8 : ג מִשֶׁלָכֶם מה עוד ? משחק | רצף מספרים עם קלפים כהקדמה לפעילויות 11 ו- 12 אפשר לבצע עם התלמידים פעילות זו ( עם כל הכיתה או כמשחק תחרותי בזוגות או בקבוצות קטנות ) . אביזרים : כרטיסי המספרים 0 - 10 מסוף ספר 1 הוראות : מערבבים את כרטיסי המספרים ומניחים אותם הפוכים בערמה . מגלים את שני המספרים העליונים בערמה ומניחים אותם על השולחן לפי הסדר הנכון, כשיש רווח ביניהם . אם שני המספרים העליונים הם מספרים עוקבים, מחזירים אותם לתחתית הערימה ומגלים שניים חדשים . כל שחקן מרים בתורו כרטיס נוסף מהערמה . אם המספר נמצא בין שני המספרים שהונחו בהתחלה, הוא מניח את הכרטיס ביניהם . אם לא, הוא שם את הכרטיס בצד . ממשיכים עד שמוצאים את כל המספרים הנמצאים בין שני המספרים שהתקבלו . אם משחקים בזוגות או בקבוצות, לכל שחקן יש ערמה משלו וזוג מספרים התחלתיים . המנצח : הראשון או הראשונה היוצרים רצף מספרים בין שני המספרים שהתקבלו . רצוי לעבור בין התלמידים המשחקים ולשאול : איזה מספר עוד חסר לך כדי לנצח ? כמה מספרים יש בסך הכול בין שני המספרים שגילית ? 49 ב . רצף המספרים
|
|