עמוד:48

עמוד בספר : 30 ב פעילות 8 התלמידים משלימים מספרים ברצף . הסדרות מסודרות בסדר עולה, אבל בחלק מהן צריך להשלים את המספרים הקודמים . אפשר לספור קדימה או אחורה . רצוי לעודד את הגמישות, ולכן ההערה של אדם . ב פעילות 9 התלמידים משלימים מספרים ברצף בסדר יורד . כדי לעודד שימוש בספירה לאחור, רצוי להקדים לפעילות זו פעילויות של ספירה לאחור בכיתה . ראו למשל את הפעילות המוצעת בעמוד זה או את פעילות ב ב"מה עוד ? " בעמוד 42 במדריך זה . לתלמידים המתקשים בפעילות הציעו להיעזר בנחש המספרים ולספור בעזרתו קדימה ואחורה . אחר כך כשרוצים לתרגל את הספירה לאחור בעל פה, אפשר להתחיל ממספרים קטנים ובכל פעם להגדיל את הטווח . למשל מ- 3 לאחור, מ- 5 לאחור וכן הלאה . לתלמידים מתקדמים אפשר לתת סדרות נוספות להשלמה, בתחומי מספרים גדולים יותר . ב פעילות 10 התלמידים צריכים להבין בעצמם אם רצף המספרים הוא בסדר עולה או יורד . ב . רֶצֶף הַמִסְפָּרִים 3030 לִפְעָמִים אֲנִי סוֹפֵר קָדִימָה וְלִפְעָמִים אֲנִי סוֹפֵר לְאָחוֹר . 8 . הַשְׁלִימוּ מִסְפָּרִים בְּרֶצֶף בְּסֵדֶר עוֹלֶה . 9 . הַשְׁלִימוּ מִסְפָּרִים בְּרֶצֶף בְּסֵדֶר יוֹרֵד . 10 . הַשְׁלִימוּ מִסְפָּרִים בְּרֶצֶף . , 3, 2, א , , 7, 6, ב 8, , 6, , 4, ג , 5, 4, , , , 3, 4, א , 3, , 5, 6, ב , , 8, 9, 10, ג , 2, , , 5, א 8, , , 5, , , ב , 3, , , 6, , חשוב לתרגל עם התלמידים ספירה קדימה ואחורה בעל פה . דֻגְמָה דֻגְמָה הצעה להרחבת הפעילות מבקשים מהתלמידים לספור קדימה ואחורה ברצף ממספרים שונים . שואלים אותם : • כשסופרים לאחור, איזה מספר קודם ל- 6 ? • אילו מספרים קרובים יותר ל- 0 ואילו מהם קרובים יותר ל- 10 ? מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת אביזרים : כרטיסי המספרים 0 - 10 מסוף ספר 1 התלמידים הופכים כרטיס וסופרים לאחור ממספר זה עד ל- 0 . לאחר מכן הם יכולים להפוך שני כרטיסים, לזהות איזה מספר גדול יותר ולספור אחורה מהמספר הגדול לקטן יותר . 48 ב . רצף המספרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר