עמוד:105

105 חיבור וחיסור עד 10 - חלק א | מבוא אמצעי המחשה אביזרים • דסקיות דו-צדדיות במארז האביזרים • תבנית ופסים מחיקים בספר לתלמיד • כרטיסי משחק בספר לתלמיד מעבדות א . מעבדת פסים ודסקיות - תבנית ותרגיל : במעבדה זו מוצגים פסים ודסקיות, תבנית השלם והחלקים ומקום לכתיבת תרגיל . המעבדה משמשת לפתירת תרגילי חיבור וחיסור עד 20 . בעמוד 1 מוצגים שני פסים, ובעמוד 2 מוצגים שלושה פסים . ב . מעבדת פסים ודסקיות - 2 פסים : במעבדה זו מוצגים שני פסים של 10 ודסקיות או פרחים בשני צבעים . אפשר להניח על הפסים דסקית אחת או פרח אחד, או 5 דסקיות או פרחים בו-זמנית . המעבדה משמשת לייצוג המספרים ולחיבור וחיסור עד 20 . ג . מעבדת ישר המספרים : במעבדה זו אפשר לבחור את טווח המספרים על הישר, להציג ולהסתיר מספרים, להדגים קפיצות בגדלים שונים ולהציג מיקומים שונים בעזרת נבי הארנב וקני הקנגורו . המעבדה מתאימה לנושא רצף המספרים ופעולות מ- 0 עד 100 . מענה לשונות בפרק זה ניתן מענה לשונות בכמה דרכים : • לימוד הנושא מדורג ונלמד בשילוב אמצעים מוחשיים ודיגיטליים כדי לפתח הבנה עמוקה - תבנית השלם והחלקים ושימוש בדסקיות על פסים, משחקים, חפצים, שילוב כלים דיגיטליים - מעבדות, סרטונים ומשחקים דיגיטליים . • פעילויות העמקה נוספות לחיזוק ההבנה של הקשר בין מצבים מחיי היום-יום ובין תרגילי חיבור וחיסור . • שילוב סיפורים המתאימים לתרגילי חיבור וחיסור - התלמידים צריכים להדגים כל סיפור בדסקיות על פסים, לכתוב תרגילים מתאימים ולפתור אותם . • אפשר להיעזר בייצוג של אצבעות הידיים כדי לפתור את התרגילים ואת המשוואות . האצבעות בשתי כפות הידיים מקבילות לשתי היחידות של 5 בכל פס, ולפיכך מתאים להיעזר בהן לייצוג ולפתירת תרגילי חיבור וחיסור . • פעילויות "עולים שלב" בסוף הפרק נותנות מענה לתלמידים מתקדמים . כדאי להפנות אותם לפעילויות המתאימות במהלך הלמידה, ולא להשלימן ברצף רק בסוף הפרק . פעילויות אלה יכולות לשמש גם לשיח מתמטי במליאה או בקבוצות קטנות . פַּסִים וְתַבְנִית שבילים חדשים © כל הזכויות שמורות למטח שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק © כל הזכויות שמורות למטח © כל הזכויות שמורות למטח כַּרְטִיסֵי מִשְׂחָק לְעַמוּד 112 5 = 3 + 2 שָׁלֵם 7 = 2 + 5 8 = 4 + 4 9 = 4 + 5 10 = 2 + 8 5 32 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 7 25 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 8 44 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 45 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 10 82 חֵלֶקחֵלֶק כַּרְטִיסֵי מִשְׂחָק לְעַמוּד 135 6 = 2 + 4 4 = 2 - 6 שָׁלֵם 3 = 2 + 1 2 = 1 - 3 7 = 4 + 3 3 = 4 - 7 9 = 7 + 2 2 = 7 - 9 8 = 3 + 5 3 = 5 - 8 6 42 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 3 12 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 7 34 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 72 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 8 53 חֵלֶקחֵלֶק 195 194 © כל הזכויות שמורות למטח © כל הזכויות שמורות למטח כַּרְטִיסֵי מִשְׂחָק לְעַמוּד 112 5 = 3 + 2 שָׁלֵם 7 = 2 + 5 8 = 4 + 4 9 = 4 + 5 10 = 2 + 8 5 32 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 7 25 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 8 44 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 45 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 10 82 חֵלֶקחֵלֶק כַּרְטִיסֵי מִשְׂחָק לְעַמוּד 135 6 = 2 + 44 = 2 - 6 שָׁלֵם 3 = 2 + 21 = 1 - 3 7 = 4 + 33 = 4 - 7 9 = 7 + 22 = 7 - 9 8 = 3 + 35 = 5 - 8 6 42 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 3 12 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 7 34 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 9 72 חֵלֶקחֵלֶק שָׁלֵם 8 53 חֵלֶקחֵלֶק 194195

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר