עמוד:46

עמוד בספר : 28 מטרת פעילות 5 עם המורה היא לעסוק במושגים של סדר ( לפני, אחרי, בין . . . ל ) ובמספר הסודר ( ראשון, שני, שלישי וכן הלאה ) . לפני הפעילות מומלץ לבקש מהתלמידים לתאר את הציור, כדי לוודא שהם מפרשים נכון את הסיטואציה ( חיות עומדות בתור לווטרינר ) וכן כדי לעודד אותם להשתמש במושגי הסדר המוכרים להם . התלמידים משתמשים במדבקות מסוף ספר 1 ומדביקים את החיות החסרות על פי התיאורים ( שמקריאים להם ) . פתרון לפעילות לאחר שמדביקים את החיות ומשלימים את התור, מומלץ לדון בציור כדי להמשיך ולתרגל את המושגים "לפני" ו"אחרי" ואת המספרים הסודרים . אפשר לבקש מהתלמידים להמציא בעצמם משפטים המתאימים לציור וקשורים לסדר של החיות . הצעה להרחבת הפעילות מומלץ להמשיך ולתרגל מספר סודר בהקשרים אחרים . לדוגמה, מבקשים מהתלמידים לסדר את כלי הכתיבה בשורה לפי הנחיות : במקום הראשון עיפרון, במקום החמישי מחק וכדומה . כמו כן אפשר להעמיד ילדים בשורה או בטור ולשאול : איזה ילד הוא החמישי בטור ? הראשון ? וכדומה . ב . רֶצֶף הַמִסְפָּרִים 2828 • איזו חיה היא השישית בתור ? • איזו חיה היא האחרונה ? באיזה מקום היא נמצאת ? • הקיפוד הוא החמישי בתור . כמה חיות ייכנסו לווטרינר לפניו ? • הנחש הוא השמיני בתור . מי הקודם לו בתור ? מי הבא אחריו בתור ? דִיוּן : דִיוּן עִם הַמוֹרה 5 . הַחַיוֹת עוֹמְדוֹת בַּתוֹר לְעַמַאר הַוֵטֵרִינָר . הַדְבִּיקוּ אֶת הַחַיוֹת הַחֲסֵרוֹת לְפִי הַתֵאוּרִים . • הָרִאשׁוֹנָה בַּתוֹר הִיא הַזֶבְּרָה . • הָרְבִיעִי בַּתוֹר הוּא מוּקִי הַתֻכִּי . • הַקִפּוֹד עוֹמֵד בְּדִיוּק לִפְנֵי הַלְבִיאָה . • הַגִ'ירָפָה הִיא הַתְשִׁיעִית בַּתוֹר . • הַנָחָשׁ נִמְצָא בֵּין הָעַכְבָּר לַגִ'ירָפָה . • הַחַיָה הָעוֹמֶדֶת מִיָד אַחֲרֵי הַקֶנְגוּרוּ הִיא חֲסִידָה . הַבָּא בַּתוֹר בְּבַקָשָׁה ! המדבקות מצויות בעמוד 187 . הַוֵטֵרִינָרעַמַאר הערות לעצמי : 46 ב . רצף המספרים

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר