עמוד:104

104 חיבור וחיסור עד 10 - חלק א | מבוא פתירת תרגילי חיבור וחיסור בתחום ה- 10 והבנת הקשר בין תרגילי חיבור ותרגילי חיסור ובין המבנה של שלם וחלקים . קישור בין מצבים של איסוף והוספה בתרגילי חיבור ובין מצבים של הפרדה וגריעה בתרגילי חיסור . עיסוק במצבים מחיי היום-יום, שילוב סיפורים של חיבור וחיסור שאפשר להמחיש באמצעות עצמים שונים או באמצעות תמונות . פתירת משוואות פשוטות של חיבור וחיסור . ידע קודם לפי תוכנית הלימודים לחינוך הקדם יסודי, עסקו הילדים בצירוף ובהפרדה בגן ומחוצה לו וצפויים להגיע עם יכולות אלה : • זיהוי וייצוג המספרים מ- 0 עד 10 . • הפרדה וצירוף כמויות מוחשיות עד 10 . • חיבור וחיסור עד 10 במצבים מוחשיים בעזרת חפצים . מה בפרק ? בפרק "חיבור וחיסור עד 10 - חלק א" יש שלוש יחידות : שלם וחלקים, חיבור וחיסור . העיסוק בשלם ובחלקים משמש הכנה לפעולות החיבור והחיסור שיילמדו בהמשך ותורם להבנת הקשר בין שתי הפעולות . בפרק הכרת המספרים עד 10 למדו התלמידים לייצג את המספרים בדסקיות על פסים . בפרק זה השלם והחלקים מיוצגים בתבנית מתאימה ובדסקיות על פסים כך ( כל צבע מייצג כמות ) : תרגילי החיבור והחיסור נלמדים גם הם בעזרת דסקיות על פסים . אביזרים אלה נבחרו משום שבהמשך הלמידה אפשר גם לפתור בעזרתם תרגילים ללא מנייה, ולפיכך הם משמשים בסיס לפיתוח היכולת לחשב בעל פה . התלמידים מתנסים בפתירת תרגילי חיבור וחיסור בתחום ה- 10 ( השלם הוא עד 10 ) ולומדים על הקשר בין התרגילים ובין מבנה של שלם ושני חלקים . כמו כן הם עוסקים בקישור בין מצבים של איסוף והוספה ומצבים של הפרדה וגריעה ובין תרגילים ומבנה של שלם וחלקים . שָׁלֵם חֵלֶקחֵלֶק

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר