עמוד:158

הערות לעצמי : 158 ג . חיסור עמוד בספר : 130 ב פעילות 15 ב סעיפים א ו- ב התלמידים מתבקשים לכתוב תרגיל חיסור . בשאר הסעיפים, אף שיחידה זו עוסקת בחיסור, הם יכולים לבחור איזה תרגיל לכתוב . ב סעיפים ג ו- ד שני החלקים שווים, ולכן מתאים רק תרגיל חיסור אחד או תרגיל חיבור אחד . ב סעיף ה המספר הגדול ( 3 ) מופיע פעמיים, והוא מתאים לשלם ולחלק . אפשר להציג לתלמידים דוגמאות נוספות למקרים דומים ולהגיע לידי הכללה שבמקרים כאלה החלק האחר יהיה תמיד 0 . מומלץ לקיים דיון נוסף בעקבות הפעילות . שואלים את התלמידים : איך קובעים מה השלם ? בהנחה שיגידו שבוחרים את המספר הגדול ביותר, ממשיכים ושואלים : האם תמיד המספר הגדול הוא השלם ? מה קורה כשיש שני מספרים זהים ? מוקי התוכי מציג את ההגדרה של המושג "הפרש" . משלב זה, המושג "הפרש" יופיע בהוראות לפעילויות במקומות המתאימים . מ 15 . כִּתְבוּ תַרְגִיל וְתוֹצָאָה בְּעֶזְרַת שְׁלֹשֶׁת הַמִסְפָּרִים . א 2 5 דֻגְמָה בְּ תַרְגִיל חִסוּר הַתוֹצָאָה הִיא חֵלֶק . תוֹצָאָה שֶׁל תַרְגִיל חִסוּר נִקְרֵאת גַם הֶפְרֵשׁ . ג . חִסוּר 130130 = - גב = - הד = - 2 5 2 75 3 3 3 6 3 3 0 8 7 1 4 8 4 תַרְגִיל תַרְגִיל תַרְגִיל 2 3 1 אַחַת, שְׁתַיִם, שָׁלוֹשׁ . אַחַת, שְׁתַיִם, שָׁלוֹשׁ . מה עוד ? הצעה לפעילות נוספת כותבים על הלוח : = - אחרי כן כותבים על הלוח שלושה מספרים המתאימים לתרגיל חיסור ותוצאה . לדוגמה : ,2 3 ו- 5 . דיון : • האם אפשר לכתוב את שלושת המספרים בתרגיל ? • איך אפשר לבדוק זאת בעזרת אביזרים ? • מה השלם ? מה החלקים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר