עמוד:42

מושית הבלשית ב פעילות עם המורה התלמידים פוגשים לראשונה את מושית הבלשית, שתלווה אותם לאורך כל ספרי הסדרה . הפעילויות בפינה זו עוסקות בסדרות של דגמים חוזרים , וברוב המקרים העבודה היא עצמית ואינה דורשת את תיווך המורה . עם זאת מכיוון שזו הפעילות הראשונה, רצוי להקדים לה סיפור רקע : בשכונת "נווה שבילים" כל אחד יודע שאם יש בעיה או תעלומה, קוראים מיד למושית הבלשית . יום אחד, כשהייתה מושית בדרכה למשרד, היא החליטה ללכת בדרך קיצור ונתקלה להפתעתה ברחוב משונה מאוד שלא ראתה מעולם - רחוב הסדרות . הצורות והצבעים ברחוב נראו לה מיוחדים ושונים כל כך שהיא לא הצליחה לעזוב את הרחוב ורצתה מיד לחקור אותו . אם יש משהו שמושית אוהבת יותר מכול, זה לפתור תעלומות, ומתברר שבשכונת "נווה שבילים" יש לא מעט כאלה . תוכלו לעזור למושית הבלשית ? שימו לב, פעילויות אלה אינן תלויות ברצף פרקי הספר ואפשר לבצע אותן בכל שלב . מטרת הדיון היא לזהות את המיוחד ברחוב : חוקיות, יחידות חוזרות וכדומה . הפעילות תורמות גם לפיתוח של מיומנויות כמו הבחנה חזותית, זיהוי פרטים וצבעים, מיון, זיכרון ועוד . חשוב לשים לב לכך שיכולות להיות כמה אפשרויות לדגם החוזר . לדוגמה, בשורת הפרחים הדגם יכול לבן, אדום, לבן או אדום, לבן, לבן . הקפידו בדיון על הדרך שבה התלמידים מנמקים את תשובתם . עמוד בספר : 24 מוֹשִׁית הַבַּלָשִׁית מ א . הַכָּרַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 2424 עִם הַמוֹרה משחק התנועות : יוצרים סדרה בקצב ובתנועה • בוחרים רצף תנועות וחוזרים עליו שוב ושוב . לדוגמה מחיאת כף ואחריה רקיעת רגל . • תלמידים המזהים את החוקיות מצטרפים . • חוזרים על המשחק כמה פעמים ומציעים לתלמידים לבחור את התנועות . בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה רְחוֹב הַסְדָרוֹת אֵיזֶה רְחוֹב שׁוֹנֶה וּמְיֻחָד ! • מה מיוחד ברחוב הסדרות ? איך העצים מסודרים ? איך הבתים מסודרים ? מה עוד ברחוב מסודר באופן דומה ? • שערו : איזה בית יש בהמשך הרחוב מימין ? איך ידעתם ? באיזה צבע המכונית הבאה בחניה ? • אילו דברים שאתם מכירים מסודרים כמו ברחוב הסדרות ? דִיוּן : דִיוּן 42 א . הכרת מספרים וכמויות הערות לעצמי :

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר