|
עמוד:41
עמוד בספר : 23 פעילות 32 היא פעילות אתגר . התלמידים בוחרים בעצמם את הכמות של כל צורה ומשלימים בטבלה ובציור . חשוב לוודא שהמספרים שהם בוחרים מתאימים למספר הצורות הכולל הנתון . מומלץ להציג על הלוח פתרונות מתאימים שונים ולדון בהם . פתרונות אפשריים לפעילות שאלות נוספות • אילו מהפתרונות דומים ? • האם אפשר לצייר אותו מספר מכל צורה כך שיהיו 7 צורות בסך הכול ? • מה המספר הגדול ביותר שאפשר לצייר מצורה אחת ? • האם יש פתרונות נוספים ? כן, למעשה יש 36 אפשרויות שונות . הצעה להרחבת הפעילות בצעו פעילות זו בחפצים קטנים או בפריטים מהטבע ( עלים, אבנים, ענפים וכדומה ) . ההמחשה של הפריטים תאפשר לתלמידים לארגן ולהזיז באופן פיזי את הפריטים בטבלה . 32 . הַשְׁלִימוּ מִסְפָּרִים בַּטַבְלָה וְצַיְרוּ צִיוּר מַתְאִים . שִׂימוּ לֵב לְמִסְפַּר הַצוּרוֹת בְּסַךְ הַכֹּל . אֶפְשָׁרוּת נוֹסֶפֶת : מָ ה ? כַּמָ ה ? צוּרוֹת 7 מָ ה ? כַּמָ ה ? צוּרוֹת 7 23 א . הַכָּרַת מִסְפָּרִים וְכַמוּיוֹת 23 41 א . הכרת מספרים וכמויות
|
|