עמוד:155

155 ג . חיסור 11 . מַחֲקוּ חֵלֶק מֵהַחַיוֹת, כִּתְבוּ תַרְגִיל מַתְאִים וּפִתְרוּ . א ד = - = - 5 ב ה ג ו = - = - = - = - בִּשְׁבִיל הַחֲוָיָה באולינג ציוד : 10 בקבוקים ריקים וכדור • מסדרים את הבקבוקים כמו בציור . • בכל שלב תלמיד או תלמידה זורקים את הכדור במטרה להפיל כמה שיותר בקבוקים . • בודקים : כמה בקבוקים נפלו ? כמה בקבוקים נשארו עומדים ? • כותבים תרגיל חיסור מתאים על הלוח . 127 ג . חִסוּר 127 בשביל החוויה להרחבת הפעילות אפשר לשאול את התלמידים איזה תרגיל מתאר את התוצאה הטובה ביותר ואיזה את הגרועה ביותר . עמוד בספר : 127 בהמשך ל פעילות 11 מבקשים מהתלמידים לספר סיפור חשבוני מתאים לתרגיל חיסור . חשוב שבכל סיפור יוזכרו כל שלושת המספרים של התרגיל והתוצאה . כהקדמה אפשר לכתוב לתלמידים משוואת חיסור שנתון בה המספר הראשון בלבד, לדוגמה : = − 5 מבקשים מהתלמידים לפתור את המשוואה ולספר סיפור מתאים . חלק מהתלמידים יתקשו לספר סיפור מתאים לפני שישלימו את המשוואות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר